Ford vyrukoval s novým Tourneom Connect, má novú platformu a aj partnera

Životný cyklus vo svete úžitkových vozidiel nekopíruje ten zo sveta osobných. Nezriedka ostávajú vozidlá v ponuke, samozrejme so zmenami, aj viac ako desaťročie. Vlastne predchádzajúca generácia Volkswagenu Caddy bola bezmála 15 rokov. Fordu Tourneo Connect to toľko nevydržalo, ale ani 9 rokov nie je málo.

Po deviatich rokoch teda prichádza nová generácia, zatiaľ iba pre Tourneo Connect, Transit Connect ostane samostatný ešte chvíľku. O akej samostatnosti a nesamostatnosti to točíme? Ford pri vývoji nového Tournea Connect spolupracoval s Volkswagenom. To znamená, že práve tento model začína už reálne fyzickú časť spolupráce automobiliek, ktorá bola zrejmá už dlhšie, ale najskôr sa hovorilo len o pick-upoch, ale teraz budú spolupracovať obe automobilky hlbšie.

Nový Tourneo Connect využíva modernú platformu, ktorú má Volkswagen Caddy, čo nevylučuje do budúcna hybridné možnosti. A tiež to predznamenáva tvary a použité motory. Vlastne Caddy a Tourneo Connect budú mať také puto ako Combo Life, Berlingo, Rifter a Proace City.

V zásade sa bude Ford líšiť od Volkswagenu základnými prvkami vizáže. Prednej časti prepožičal Ford svoj vlastný výraz, ktorý má výraznú masku chladiča a svetlá so štylizovaným denným svietením v tvare písmena C. Vzadu tiež prichádza s inak rozmiestnenými prvkami vertikálne rozvrhnutých svetiel. Ale ešte niečo je inak, pri pohľade na piate dvere vidno veľmi jednoznačne, že práve miesto pre evidenčné číslo je úplne inak tvarované.

Vnútri je znova vidno veľké ovplyvnenie rozvrhnutím sesterského modelu. Avšak nie všetko je rovnaké, Ford má iný volant a tiež má iné ovládacie prvky klimatizácie. Dotykový panel okolo výstražných blikačov je fuč, miesto neho je nižšie samostatná lišta s viacerými tlačidlami. A aj keď to na fotkách nevidno, tak pred vodičom môže byť 10,25-palcový displej miesto klasických ručičkových prístrojov.

O pohon sa postarajú osvedčené motory. Benzín bude spaľovať 1,5-ka s výkonom 84 kW (115 k) a naftu zase dvojliter, ktorý ponúkne buď 75 kW (102 k), alebo 90 kW (122 k). Všetky motory sa dajú kombinovať, okrem šesťstupňového manuálu, so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom. A naviac, výkonnejšia nafta s manuálom môže mať pohon všetkých kolies. Reálne však budeme múdrejší v prvej polovici budúceho roka, kedy sa má toto Tourneo Connect dostať na trh. Dovtedy bude službu vykonávať súčasná generácia.