Ford Ranger vyzerá, teda aj je schopný pick-up. Schopný je ako pracovné auto, ako terénne auto a aj ako reprezentačné auto, najmä v prevedení Wildtrack. Ale mnohí si na nákladový priestor dávajú plastové nadstavby, aby získali praktickosť uzavretého SUV.
Na niektorých trhoch to nebude treba, lebo Ford príde s modelom Everest. Ten je v podstate päťdverový Ranger s kompletnou karosériou. Everest príde s LED dennými svetlami, hliníkovou ochranou podvozku a prednou maskou so šesťuholníkovými otvormi. Ťaží zo svetlej výšky 225 milimetrov, čo zabezpečuje možnosť prebrodiť 800 milimetrový brod.
Sprevodovanie a výkonný motor s veľkým krútiacim momentom zaručujú, že potiahne až 3000 kilogramový príves. Samotné auto odvezie až 750 kilogramov. Z off-roadových vlastností ešte treba spomenúť nájazdový uhol 29 stupňov vpredu a 25 vzadu.
Vnútro ponúkne až sedem miest a až 30 priestorov na odloženie rôznych vecí. Po sklopení zadných dvoch radov sedadiel vznikne až 2010 litrový priestor na náklad. Okrem dvojlitrového benzínového EcoBoostu ponúkne aj dve naftové alternatívy. Pod kapotou bude buď štvorvalec s objemom 2,2 litra, alebo päťvalec s 3,2 litrovým objemom. Podľa voľby sú agregáty kombinované s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, alebo s automatom s rovnakým počtom stupňov.
Everest sa začne predávať v Číne, Austrálii, na Novom Zélande, v Indii, južnej Afrike a krajinách ASEANu (Združenie krajín juhovýchodnej Ázie). S Európou sa na nešťastie nepočíta. Tak sa môžeme tešiť aspoň na SUV Edge.