Kto viac potrebuje výkon ako tí, čo jazdia na dodávkach? Jasné, viac je viac. A vie to aj Ford. Ponúkne, pre verziu Transit Custom Sport najvýkonnejší motor v histórii. Pre Transit to nebude, pretože len nedávno, predchádzajúca generácia disponovala tým 3,2-litrovým päťvalcom, ktorý ešte stále figuruje v Rangeroch.
Nový motor má objem dva litre, ale výkonu pribudlo 11 kW (15 k) a krútiacemu momentu 10 Nm. Celkovo sa tak dvojliter dostáva na 136 kW (185 k) a 415 Nm. Nový motor má v kombinovanom cykle spotrebu 6,9 litra a emisie 151 gramov CO2 na kilometer. O zrýchlení sa zatiaľ nebavíme. Ale bude o niečo lepšie ako v prípade doterajšieho vrcholu s 125 kW (170 k).
Motor bude dostupný zatiaľ len pre výbavu Sport. To nie je úplne prekvapivé. Tá má inú vizáž, rýchle pásy, veľké kolesá a bodykit. Môže však ponúknuť aj to, čo ostatné Transity Custom. V príplatkovej výbave bude figurovať FordPass Connect. To je gadget, ktorý spraví wi-fi hotspot až pre 10 zariadení. Transit Custom môže mať celkovo najviac 9 sedadiel, čo znamená, že ponúkne wi-fi aj pre niekoho, kto sa za vás zavesí v kolóne.
Okrem výkonného Sportu si Ford pripravil aj verziu EcoBlue Hybrid. Tá bude fungovať ako mild-hybrid, kde je štartér nahradený štartér-generátorom, ktorý rekuperuje energiu do batérie. Z nej ju potom využíva pri zrýchlení. Cool, nižšia spotreba a hmotnosť až tak nevzrastie.