Ford Focus ST sa ešte ani nedostal na predajné miesta a už tu je jeho okruhová odľahčená verzia. Novinka s označením Focus ST-R je pripravená bojovať v pretekoch Grand-Am ST, World Challenge TC a Canadian Touring Car Series (CTCS).
Štandardné ostalo máločo. Športový podvozok je iba základ úprav. Zlepšením prešli aj brzdy a vnútro je kompletne vyhádzané od zbytočností ako zadné sedadlá, koberce a akákoľvek komfortná výbava. Namiesto nich sa dnu dostal rám s homologizáciou FIA. Pohonu prispieva LSD. Nie, nie je pre vodiča pod jazyk. Je to diferenciál s obmedzenou svornosťou. Efekt však môže byť podobný. Osemnásťpalcové disky BBS obúvajú špeciálne závodné papuče od Hoosier racing.
Motor ostal porovnateľný s tým, ktorý tróni pod kapotou obyčajného eSTéčka. Dvojliter s turbom ponúka štvrť tisíca koní, teda 184 kW (250 k). Krútiaci moment vyhnalo prepĺňanie na 360 Nm. Výkon sa prenáša cez spomenutý dif, ale ešte pred ním je šesťstupňová prevodovka a ako medzikus medzi motorom a prevodovkou je spojka od Ford Racing.
Toto auto chceme vyskúšať. Načo luxus? Obyčajný pretekár bez akýchkoľvek náznakov rozmaznávania posádky, čiže vodiča. Ľahké auto však nie kompatibilné s úzkou peňaženkou. Základná cena ST-R je stanovená na 76 320 eur. Je to veľa, ale chceme ho! Na každodenné jazdenie.