Malé autá majú malé hybridy. To je celkom logické. A do týchto sa púšťa aj Fiat v rámci svojho plánu, či skôr stratégie e-Mobility. Prvé dva kusy spĺňajúce podmienky zapadnutia ako dieliky puzzle sú 500 a Panda s hybridným pohonom.
To, že spraví Fiat 500-vku s hybridom je logickou predzvesťou toho, že spraví aj Pandu, lebo tieto dve autá už dlhoročne zdieľajú platformu a riešenia. Po nich bude ešte tento rok nasledovať elektrická päťstovka, ale o tej ešte nič nevieme.
O hybridoch vieme, že to budú mild-hybridy. Takže odpadá možnosť jazdy na elektrickú energiu. Elektrosystém je len pomocnou silou. V podstate sa jedná o remeňom poháňaný štartér-generátor, ktorý pri brzdení a spomaľovaní produkuje energiu, ktorú uchováva v 11 Ah batérii. Z nej čerpá pri zrýchlení a auto je tak razantnejšie a zároveň má až o 30 percent nižšie emisie ako porovnateľný 1,2-litrový štvorvalec.
Vlastne ešte sme ani my neprezradili, že čo bude pod kapotou. Bude tam 1,0-litrový trojvalec. Bude tiež z rodiny motorov Fire, rovnako ako väčší štvorvalec, ale bude umiestnený nižšie až o 45 milimetrov. To bude znamenať aj nižšie ťažisko a lepšie jazdné vlastnosti.
Automobilka hovorí o šesťstupňovej prevodovke, ktorej šiesty stupeň ešte nikto nevidel, teda jeho pomer. Wau! A má vraj znížiť spotrebu pri jazde mimo mesta. Dvojité wau!
Je jasné, že nové hybridy budú na trhu už tento rok. Prvá príde päťstovka vo februári a druhá Panda v marci. Oba modely ponúknu na rozbeh sériu Launch Edition.