Lotus to oznámil celkom jasne. Od určitého času nebude predstavovať žiadne nové vozidlá, ktoré vy mali výhradne spaľovacie motory. Posledným modelom so spaľovacími agregátmi je Emira a aktuálne prichádza ďalší model Eletre, ktorý už názvom naznačuje, že je z ďalšej fázy života automobilky.
O autách od Lotusu je známe, že majú byť veľmi ľahké. S príchodom prvého SUV to však asi nebude úplne tá hlavná požiadavka. Naviac prvé SUV automobilky je na elektrickú energiu. Nový model stojí na úplne novej platforme Electric Premium Architecture a bude mať viacero rôznych výkonových verzií. Na vrchole však bude alternatíva s výkonom 442 kW (600 k). Výkon budú sprostredkúvať dva elektromotory, každý na jednej náprave. Automobilka tvrdí, že novinka bude mať zrýchlenie na stovku za menej ako 3 sekundy a maximálne sa dostane na 260 km/h.
O hmotnosti Lotus samozrejme nehovorí, ale bolo by prekvapenie, keby Eletre dostane pod dve tony. Lotus ešte ani presne neoznámil koľko bude mať kapacitu batéria. Oficiálna informácia je, že viac ako 100 kWh. A že táto kapacita by mala bez problému stačiť na prejdenie šesťsto kilometrov. Samozrejme údaj je počítaný podľa jazdného cyklu WLTP. Nabíjanie bude možné výkonom až 350 kW, takže nabíjačka v garážach Auparku bude môcť fungovať úplne naplno. Reálne by tak mohlo pribudnúť štyristo kilometrov jazdy za 20 minút nabíjania. O tom v akom stave budú po roku baterky pri takejto hodnote môžeme len polemizovať.
Dizajn sa vraj inšpiroval najnovším modelom Emira, ktorý je ešte zo starej motorovej školy a berie si tradičné hodnoty Lotusu, čiže výkon a hmotnosť. Predná časť Eletre má rozdelené svetlomety, denné LEDky sú viditeľné pri kapote a hlavné svetla sú v zatemnenej maske. V krajinách, kde to je povolené, čiže aj u nás, budú dostupné kamery miesto spätných zrkadiel.
Eletre bude mať 4 výsuvné lifarové senzory. Dva budú na streche, jeden nad predným a jeden nad zadným oknom a dva pri prednom nárazníku. Takto bude lepšie odhadovať vzdialenosti a prekážky na ceste. Lotus tiež hovorí, že Eletre bude mať schopnosť autonómnej jazdy. Niekedy v budúcnosti. K tomu prispejú o aktualizácie over-the-air.
Prístrojová doska veľmi pripomína modely Tesla, najmä Model 3. Má centrálny obrovský displej s uhlopriečkou 15,1 palca, ale to nie jediný zobrazovací prvok v interiéri. Našťastie. Ďalší je nízky displej, ktorý zobrazuje základné informácie a je priamo pred vodičom. Štandardne je v Eletre aj head-up displej s rozšírenou realitou.
Nový model bude automobilka vyrábať v úplne novej fabrike vo Wuhane. Či si pamätáte, čo je najprogresívnejší a najviac svetovo rozšírený exportný prvok z tohto mesta! Začiatky predaja Eletre budú spojené s rokom 2023 a prvé krajiny, do ktorých sa model dostane budú Veľká Británia, Čína a väčšina Európy.