Máte približne 13000 eur. Rozhodnutie, že sedan strednej triedy bude tým správnym vozidlom je nezvratné a máte to v hlave veľmi dobre rozmyslené. Racionálne a po intervencii všetkých samozvaných odborníkoch si pomaly tvoríte názor, že väčšina odporúča Volkswagen Passat. Je to z dôvodu, že celý náš štát sa orientuje primárne na koncern VW.
Jasné, existujú alternatívy od Francúzov, iných Nemcov, Japoncov a Kórejcov, dokonca aj z Česka. Ale aj napriek tomu veľa takzvaných znalcov odporúča manažérsky sen. V hlave teda máte víziu, že nízka spotreba bude priateľská k splátkam úveru na bývanie a štyri dvere zase pozitívne podporia tvorbu rodiny. Ale zrazu sa vaša priateľka/priateľ rozhodne, že budúcnosť vidí s niekým iným. Takže 13000 eur vo vrecku, hypotéka sa nekoná, riešenie bývania sa odkladá a štyri dvere sú tiež nepotrebné. Po prvom večeri a následnom vytriezvení nastáva otázka aké auto za tie peniaze? A naviac aby bolo poriadne.
Máme pre vás pár možností:
1. Audi RS6
Zvonka by sa mohlo zdať, že až taký pokrok oproti Passatu to nie je, veď má tiež štvoro dverí. Ale napríklad kúsok z roku 2003 sedí do daného rozpočtu. A naviac ešte 500 eur ostane doma. V garáži alebo pred domom/panelákom sa tak ocitne 4,2 litrový motor V8, pohon všetkých kolies a výkon 331 kW (450 k). Nájazd 140 tisíc kilometrov síce až tak reálny nie je, ale extra veľa to tiež nebude.
2. BMW M5
Tiež to nie je kupé, ale sedan. Avšak model E39 veľa ľudí považuje veľa fanúšikov za najkrajšiu. Osemvalec s objemom 5 litrov sunie 294 kW (400 k) zadným kolesám. Dymové efekty sú teda zaručené. Za 12 000 eur svieti na modrom exemplári najazdených 161 300 kilometrov. Rok výroby 2003.
3. Chrysler Crossfire SRT-6
Ak budete chcieť, aby nejaký keš ostal, tak ako výkonná alternatíva môže slúžiť aj Chrysler Crossfire. Verzia SRT-6 je najvýkonnejšia, aká sa z tohto modelu kedy robila. Má 246 kW (334 k). Čo na tom, že niektoré diely pochádzajú z Mercedesu SLK prvej generácie? Automatická prevodovka a 110 000 kilometrov od roku 2005 vyjdú na 9990 eur.
4. Mercedes-Benz CL55 AMG
Do daného limitu vojde aj výkladná skriňa nemeckého hviezdneho výrobcu zo svojej doby. Veľké kupé CL55 AMG má pod kapotou V8 s objemom 5,5 litra a výkonom 265 kW (360 k). O výbave netreba ani hovoriť. Na tú dobu má komplet všetko. Tá doba znamená rok 2000. Tienistou stranou GT za 9900 eur je číslica označujúca počet najazdených kilometrov. Svieti tam 306 000 km.
5. Chevrolet Corvette C5 Targa
Targa, V8, americká klasika. Corvette s automatickou prevodovkou má tiež vynikajúcu výbavu s automatickou klímou aj Bose audiosústavou. Za 11 999 eur má najazdené menej ako 140 tisíc kilometrov. Piata generácia bola poslednou s famóznymi vyklápacími svetlami. Motor 5,7 V8 má iba 2 miesta a výkon 253 kW (344 k). Rok 1999.
Tak ktorú športovú alternatívu manažérskeho sedanu by ste brali v ťažkej životnej situácii vy?