DS4 sa mení, facelift dokonca prináša nové meno DS No 4

Francúzska automobilka DS Automobiles je právom považovaná za prémiovú a prináša luxusné vozidlá na trh. Znamená to ale aj fakt, že tieto autá sú stále jedinečné a majú niečo do seba. Úvodný štýl prechádza do nových sfér spolu s možnosťami dizajnu nalinkovaného elektrickým sedanom DS No 8, ktorý využíva aj francúzsky prezident. Vozidlo označené DS4 prichádza s modernizáciou a bude sa volať DS No 4, pričom to nie je zďaleka jediná zmena.

Veľkou zmenou môže byť pohon. Čisto naftový agregát musel ustúpiť hybridnej elektrifikovanej ponuke, ktorá bude vlastne v každom jednom ohľade. Základom bude elektrifikovaný motor Hybrid 145. Využíva ako jadro 1,2-litrový trojvalec dosahujúci 100 kW (136 k). DS No 4 Hybrid využije ale aj elektrický motor s výkonom až 21 kW (28 k) umiestnený v automatickej prevodovke so 6 prevodovými stupňami a 2 spojkami.

Francúzi hovoria, že tento hybrid v meste dokáže tráviť až 50% času v elektrickom režime a nedá sa s tým nesúhlasiť, podľa skúsenosti s inými vozidlami. Všetko by malo byť teda v znamení úspor a porovnateľných jazdných nákladov ako práve s naftovým motorom. Lenže výkon 107 kW (145 k) môže byť pre niekoho málo.

Pre tých, čo chcú viac je určený plug-in hybrid s výkonom 165 kW (225 k). Dostáva ich z 1,6-litrového benzínového motora, ktorý má 4 valce a dosahuje výkon 132 kW (180 k). Ako partner mu sekunduje elektrický agregát, ktorý má 92 kW (125 k) a je umiestnený v tele automatickej prevodovky so 7 prevodovými stupňami a znova s 2 spojkami.

Uskladnenie energie je v batérií s kapacitou 14,8 kWh a toto by malo vystačiť až na 81 km dojazdu, o 30 percent viac ako má predchádzajúca verzia. V praxi to bude možno trochu menej, ale opätovné nabitie bude záležitosťou nabíjania striedavým prúdom buď výkonom 3,7 kW sériovo, alebo výkonom 7,4 kW za príplatok.

DS No 4

Ak chcete nabíjať rýchlejšie, musíte si zvoliť plne elektrickú energiu v DS No 4 E-tense. V takom prípade dostanete elektrický motor s výkonom 157 kW (213 k) poháňajúci predné kolesá. Tento elektrický motor má krútiaci moment 343 Nm. O energiu sa stará batéria s kapacitou 58,3 kWh, už využiteľných.

Na toto množstvo dokáže DS No 4 s dĺžkou 4,4 metra a šírkou 1,87 metra prejsť vzdialenosť až 450 km. Opätovné nabitie bude potom možné 11 kW striedavého prúdu a 120 kW jednosmerného prúdu. To môže znamenať doplnenie energie na 100 km za 11 minút, alebo doplnenie energie z 10 na 80% za 30 minút.

DS No 4 bude mať ale aj iný predok s novými maticovými LED svetlami, ktoré využívajú aj prídavné prisvecovanie v rámci zachovania najlepšieho možného výhľadu aj v noci. Prichádzajú s inými telesami a kapota je potiahnutá o 12 mm dopredu, čím vytvára široký dojem. Široký dojem vytvára aj prepojenie svetlometov v pásikavom štýle ukončenom v strede svietiacim logom. Predná časť je teda iná, ale stále vidno, že to je podpis DS Automobiles.

Zboku sa pridávajú ku modernizácii prednej časti zliatinové disky. Štandardne budú mať priemer 19 palcov a za príplatok môžu mať až 20-palcový priemer. Vzadu budú znovu nové svetlá s laserom vypálenými otvormi, ktoré budú mať povrch v temnom chróme. Budú naviac prepojené čiernym lesklým pásom. Ten bude určite magnet na škriabance a na prach.

Interiér auta s dĺžkou 4,4 metra ponúka dostatok miesta aj na zadných sedadlách vďaka rázvoru dosahujúcemu 2,67 metra. Toto všetko hovorí v prospech zadných pasažierov a ani kufor nie je práve malý. Pre štandardný Hybrid 145 má objem 430 litrov, pre plug-in len 360 litrov a elektrické prevedenie má 390 litrov. Takže okrem toho ako je auto poháňané si vyberáte vlastne aj veľkosť kufra. DS No 4 to má všetko rozdelené.

V prednej časti je najnovšie prevedenie systému DS Iris ponúkajúce odkazy na predhriatie batérie, prípadne dokáže predriať batériu aj automaticky na základe navigačných dát. Volant ostáva štandardný, head-up displej je za príplatok, displej na ovládanie pred štrbinou radiacej páky je na svojom mieste tiež. Zdá sa, že tu sa toho veľa neudialo. Základnej výbave bude tiež čalúnenie špecifickou látkou a DS No 4 má ako alternatívu alcantaru a kožu Nappa.

Zmien nie je nejako extrémne veľa, najviac sa udialo v exteriéri a v ponuke pohanov. DS No 4 je teda stále zaujímavým vozidlom, ktoré dokáže priniesť luxus to každodenného presúvania. O cenách sa ešte nemusíme baviť, tie budú známe trochu neskôr. Ale pozitívne je, že si auto necháva aspoň tie spaľovacie motory, ktoré sú elektrifikované a neprechádza výlučne na elektrickú energiu.