Po prvej časti plnej sklamaní som sa do druhej púšťal veľmi opatrne. A hneď prvý segment bol úplne zabitý. Zabitý v tom zlom zmysle slova. Jasné, bol v ňom Chris. A šoféroval McLaren F1 Longtail. Auto je úplne dokonalé, ale Chris nie. Šiel iba rovno. Chápem, poistky, možnosť nehody, brutálna hodnota auta. Ale ten pravý WTF moment prišiel potom, keď sa na scéne objavil McLaren 675LT. Vraj LT znamená Longtail a vraj je najlepším McLarenom, o ktorom vraj aj Jenson Buttom povedal, že je nad P1tkou. Nebudem spochybňovať hodnotenie, ale celé to bolo akosi pritiahnuté za vlasy.
Druhá časť, bola omnoho lepšia. Porovnávať tri SUV, konkrétne Jaguar F-Pace, Mercedes GLC a Porsche Macan v južnej Afrike je záblesk toho, že nový Top Gear by nemusel byť len núdzovou alternatívou, keď prestanú baviť televízne noviny. Znova sa však potvrdilo, že Matt LeBlanc je vtipnejší a celkovo do formátu sedí lepšie. Je jednoducho zábavnejší. Tretí do partie bol v druhom dieli Eddie Jordan. Ten tak zábavný nie je, ale má brutálny prízvuk. Prízvuk vyvažuje opatrné vyjadrenia. A naháňať v divočine zvieratá, len aby boli natočené na zadnú kameru síce asi Greenpeace schvaľovať nebude, ale pre show to je naozaj prínos. Áno, a Matt si z Eddieho statočne robí srandu. Fakt to niekam smeruje.
Interview tiež nebolo na zahodenie, Damian Lewis vie lepšie šoférovať ako Gordon Ramsay, teda podľa výsledku. A miestami sa objavovali náznaky vtipnosti.
Druhá časť nového Top Gearu u mňa spôsobila dve veci. Prvou je pocit, že si pozriem aj tretiu časť a druhou zase konštatovanie, že v teréne vyzerá GLC asi lepšie ako na ceste.