Disco neodchádza a je v plnej sile

Land Rover Discovery je v súčasnom, alebo približne súčasnom, prevedení už od roku 2003. Ale stále sa nechystá na odpočinok. Síce nový vlastník ho premenoval z trojky na štvorku, ale stále to bol len výraznejší facelift nie nový model.

Ďalší jemný facelift sa dostane už do Frankfurtu. Výrobca zmenil predný nárazník, masku a predné svetlá, ktoré majú po novom iný pásik LED na svietenie. Odzvonilo tak kolieskam okolo výbojok. Zmena diskov nikoho neprekvapí, ale viac do očí bije nápis na kapote. Už tam nie je Land Rover, ale Discovery. My sme skôr zástancom pôvodného nápisu, ale ani tento neurazí.

Pohon auta s pohotovostnou hmotnosťou cez 2,5 tony zabezpečí trojliter SDV6 pumpujúci 188 kW (256 k) a 600 Nm. Krútiaci moment je dostupný od 2000 otáčok za minútu. Podľa slov výrobcu sa zlepšila spotreba, je iba 8 litrov na sto kilometrov a vraj je Disco ekologickejšie. To je relatívne, pretože emisie sú 230 gramov CO2 na kilometer.

Do výbavy sa priplietla aj kamera vpredu na Téčkové križovatky. No a ak by 188 kW bolo málo, môže sa pridať ešte 825 wattov audiosystému Meridian Surround so 17 reproduktormi.