O tom, že má nejaké auto plug-in hybrid, či iný hybrid netreba hovoriť, lebo to je asi teraz nevyhnutné. Cupra s novým modelom Formentor ponúkne aj to, ale aj tradičné benzínové pohonné ústrojenstvo bez baterkového doplnku.
Nový model Formentor nemá žiadne protipól v ponuke SEATu, ako Leon, či Ateca. Je plne samostatný, avšak by sme sa nedivili, keby sa časom dostane aj do ponuky menej športovej značky. Ostré línie, dynamické tvary, najbližší konkurent k Formentoru je, vizážou, Alfa Romeo Stelvio.
Ostré tvary začínajú maskou so zložitým logom a LEDkovými prednými svetlami. Svalnaté boky s výraznou líniou pod oknami zase dávajú dynamiku pri bočnom pohľade. No a vzadu je línia svetiel prepojená, pričom svieti celý pás. K tomu medené doplnky a unikátny zjav je noazaj očividný.
V interiéri pokračuje ostré tvarovanie. Cupra používa vo veľkom displeje, pred vodičom je digitálny panel, ktorý zobrazuje všetky potrebné informácie a v strede je ďalší veľký displej. Ten má úplne nový systém, čiže zobrazuje podobne ako Leon. Bude mať aj tie šikmé zobrazenia podľa barcelonskej ulice. Systém bude omnoho modernejší a príjemnejší ako doteraz.
Pohon Formentoru môže byť vo forme plug-in hybridu s celkovým výkonom 180 kW (245 k), z čoho 110 kW (150 k) odovzdáva 1,4-litrový turbomotor a 85 kW (115 k) dokáže vyprodukovať elektromotor. Cez DSG poháňajú všetky štyri kolesá a dojazd na jedno nabitie je 50 kilometrov.
Omnoho zaujímavejšou alternatívou bude čisto benzínový agregát 2,0 TSI dosahujúci 228 kW (310 k). Tento výkon prechádza cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku na všetky štyri kolesá.
Automobilka hovorí o začiatku predaja koncom roka 2020. Tešíte sa? My áno!