Americká automobilka Chevrolet ešte dávnejšie, v siedmej generácii modelu Corvette spravila z modelu vlastne samostatnú značku. To sa vtedy stalo aj s automobilkou RAM, ktorá tiež vypadla z portfólia Dodge a stala sa samostatnou značkou. Ale späť ku Corvette, tá prichádza s novou verziou C8, Corvette ZR1.
Novinka, Corvette ZR1 bude najvýkonnejšou Corvette v histórii a oproti predchádzajúcej ZR1 zaznamenáva nárast výkonu o extrémnych 227 kW (309 k). Veď má na to všetky predpoklady, všetko začína motorom LT7 s výkonom 5,5 litra, ktorý prináša určité zmeny oproti LT6 v prevedení Z06. Blok ale ostáva rovnaký, aj keď je s trochu iným štýlom spracovania. Vnútri behajú kované piesty, ktorým sa s novými hlavami podarilo znížiť kompresný pomer a upraviť tak charakteristiku agregátu.
Mení sa aj kľukový hriadeľ. Nové sú aj turbá s dvojradovými gulôčkovými ložiskami a novými vstupnými ventilmi. Výhodou novej generácie je, že oproti predchádzajúcej ZR1 C7 je kam umiestniť turbá. Sú po stranách motora a preto majú lepšie chladenie ako keby boli medzi hlavami valcov. Toto umiestnenie je možno náročnejšie na priestor, ale je lepšie pre dosahovanie výkonov a zároveň pre životnosť komponentov.
Nové vstupné ventily motoru Corvette ZR1 zabezpečujú, že ovládanie a nasávanie vzduchu bude optimálne a vďaka nemu bude možné eliminovať turbo efekt pri roztáčaní. Toto auto má byť fakt extrémne, veď Corvette ZR1 jedna zvládne štvrť míle, klasický šprintérsky bod, za menej ako 10 sekúnd. Maximálna rýchlosť sa má dostať na 345 km/h a v ponuke bude nielen karoséria kupé, ale aj karoséria kabriolet. Na to všetko má predsa Corvette ZR1 výkon neskutočných 873 kW (1 064 k) pri 7 000 otáčkach motora za minútu a krútiaci moment má masívnych 1 123 Nm pri 6 000 otáčkach.
Corvette ZR1 prinesie naspäť do ponuky aj rozdelené zadné okno, s ktorým skončila druhá generácia modelu ešte v šesťdesiatych rokoch. ZR1 sa od Z06 nebude príliš odlišovať, ak budete mať základné prevedenie. Odlíši sa až prevedenie s balíkom ZKT. Balík ZKT pridáva spojler predného nárazníka, spojler v zadnej časti, ale aj odtrhovú hranu na otvore v prednej kapote.
Toto všetko by malo mať za následok prítlak 600 kilogramov a balík obsahuje aj inak naladený podvozok. Nebude až tak komfortný, bude tuhší a bude mať inak nastavené tlmiče. Balík ZKT bude obúvať pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R, ktoré budú obuté na karbónových diskoch. Karbonové disky ale bude mať už aj štandardná Corvette ZR1. V štandardnej výbave ZR1 budú aj keramické brzdové kotúče.
Celkovo bude kupé vážiť 1,7 tony (suchá hmotnosť) a kabriolet predvedie rozumný nárast na hmotnosť 1,8 tony. Pri pohľade na výkonové charakteristiky a pomer hmotnosti a výkonu sú to fantastické hodnoty. Fantastické rovnako ako cena, ktorá by sa mala pohybovať niekde v rozmedzí 150 a 170 000 € podľa toho, či máte balík ZKT. Ale presné cenové relácie oznámi americká automobilka tesne pred uvedením modelu. Mal by sa začať vyrábať v roku 2025 a to znamená, že na stanovenie cien je ešte času dosť.