To, že Corvette už nemá motor v strede pred vodičom, ale za vodičom sme si už zvykli. A teraz prichádza niečo, čo je úplná bomba. Prichádza extrémnejšia verzia Z06. Tá bude mať inú vizáž, viac aerodynamických doplnkov, ale najmä nový motor. A extrémny motor!
Vlastne začnime tým, čo je tiež zaujímavé. Auto zvláda 1,22 G preťaženie a prítlak pri 300 kilometroch za hodinu má okolo 330 kilogramov. Zmeny nastali na podvozku, ktorý je širší o takmer 8 centimetrov. Automobilka zapracovala na chladení agregátu a tiež na výfukovom potrubí. Vraj znie tak ako žiadna Corvette doteraz.
Ten klenot je však motor. Má 8 valcov a označenie LT6. Objem 5,5 litra a atmosférické plnenie dávajú 500 kW (679 k) pri 8400 otáčkach. Pritom maximum je ešte o 200 otáčok vyššie. Krútiaci moment 623 Nm je dostupný pri 6300 otáčkach. Takéto parametre stačia na 2,6 sekundy na 60 míľ za hodinu (96 km/h).
Motor má plochý kľukový hriadeľ, kované hliníkové piesty a titánové kľuky, čo podporuje nielen znižovanie hmotnosti, ale tiež práve vysoké otáčky. Toto musí byť úplný brutál, atmosférická V8, ktorá točí 8600 otáčok a má špeciálne výfuky, na ktorých pracovali dva roky, kvôli najlepšiemu zvuku.
Zaujímavé je, že GM ponúkne možnosť priplatiť za balík Z07 Performance Package. Ten pridá ešte niekoľko vizuálnych odlíšení, ale hlavne iný podvozok a štandardne keramické brzdy. Magneticky nastaviteľné tlmiče budú mať softvér Magnetic Ride Control verzie 4.0. A na diskoch s priemerom 20 palcov vpredu a 21 vzadu budú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2R, ktoré sú špeciálne upravené pre Z06. Zaujímavým príplatkovým prvkom budú karbónové disky, ktoré znížia neodpruženú hmotnosť až o 20 kilogramov.
Všetko vyzerá fantasticky a do interiéru je možné dať celočervené čalúnenie a karbónové detaily. Avšak dodávky automobilka potvrdila najskôr na leto 2022, čo bude záležať od pandemickej situácie a tiež od situácie s čipmi.