Citroën C5 Aircross berie funky styling do vyššej triedy

Citroën už s avantgardou začal Cactusom, či skôr C4 Picasso. Alebo inak, vrátil sa k nej. Rovnaké označenie bude sedieť aj na nový model C5 Aircross, ktorý je čokoľvek, len nie obyčajný a fádny. Dokonca nezanikne ani v bielej farbe.

Auto s dĺžkou 4,5 metra, šírkou 1,84 metra a výškou 1,67 metra je veľkostne blízke Peugeotu 3008. Vpredu sú dvojúrovňové LEDky, hore sú na denné svietenie a dole sú na ostatné funkcie. Citroën bude mať konečne naozajstné LED svetlá! Ale skôr sa budete čudovať Airbumpom. Začal s nimi Cactus, ale tieto sú skôr podobné tým na C3ke. Auto bude stáť na diskoch s priemerom 17 až 19 palcov a automobilka bude znova vo veľkom skloňovať slovo individualizácia a kustomizácia.

Vnútro nie je také extrémne ako zovňajšok. Atmosféra je skôr luxusná a kombinácia prezentovanej hnedej a čiernej vozidlu vyslovene sadne, aj na prístrojovej doske. Tá je tradičnejšia ako v ostatných modeloch, ale displej pred vodičom dokáže podobné kúsky ako v modeloch Audi. Veď má 12,3 palca. Stredový zase 8 palcov.

C5 Aircross stojí na platforme EMP2, rovnako ako 3008, C4 Picasso a napríklad aj Spacetourer. Keďže auto predvedie svoje tvary v Šangaji, sú známe pohonné jednotky pre najľudnatejšiu krajinu. So šesťstupňovým automatom bude spolupracovať motor s výkonom buď 121 kW (165 k), alebo 147 kW (200 k). Vrcholom bude plug-in hybrid s výkonom 221 kW (300 k) a pohonom všetkých kolies. Po nabití má dojazd na energiu z batérií až 60 kilometrov.

Práve C5 Aircross bude ťažiť z nového systému pruženia Progressive Hydraulic Cushion. Pri jeho tvorbe vzniklo až 20 patentov a tlmenie má dva stupne. No sme zvedaví…