Číslo 43 sa objaví aj pri Éčku a GLC od AMG

Mercedes vážne reštrukturalizuje názvy modelov. Svedčí o tom aj rozširovanie ponuky AMG modelov s číslom 43. Najnovšie sa k súčasným modelom pridajú SUV GLC a sedan triedy E.

Nové Éčko je udalosť, parkuje samo bez vodiča cez aplikáciu, jazdí skoro samo a všetko okolo. A bude aj ako AMG. Okrem 63ky sa v ponuke objaví aj slabší model Mercedes-AMG E43. V základe bude mať pohon všetkých kolies 4Matic s prioritou zadnej časti. Pôjde tam bežne 69 percent výkonu.

Vzadu prezrádza výkon štvorica koncoviek, aj ak niekto odstráni nápisy na kufri. Veď pod kapotou má trojlitrový šesťvalec s výkonom 292 kW (396 k). Maximálny krútiaci moment 520 Nm prichádza pri 2500 otáčkach a stovku s ním Éčko zvládne za 4,6 sekundy. To znamená, že výkonnejšie osemvalcové AMG bude úplný zabijak.

E43 s hmotnosťou 1840 kilogramov bude mať deväťstupňovú automatickú prevodovku. Štandardne bude stáť na devätnástkach, za príplatok na dvackách. Na cestách sa objaví v septembri, ale objednávky budú díleri brať už od 20. júna.

Rovnaké číselné označenie bude mať aj nové SUV GLC, ktoré nahradilo predchádzajúce GLK. Balík doplnkov karosérie je jasný a Mercedes-AMG GLC43 bude mať aj štyri koncovky výfuku. Najdôležitejší je agregát pod prednou kapotou.

Trojlitrový šesťvalec bude mať o 25 kW (34 k) menej ako Éčko. Dosahuje 267 kW (362 k) a rovnakých 520 Nm, ktoré cez deväťstupňový automat posiela na všetky štyri kolesá. Stovku má na tacho za 4,8 sekundy.