Na Slovensko zavítal po prvýkrát šéfdizajnér Renaultu, Laurens van den Acker, aby priblížil smerovanie značky do budúcnosti. Do francúzskej značky talentovaný líder nastúpil len v máji 2009. Predtým pôsobil v Mazde, kde sa podpísal pod koncepty Nagare, Ryuga a Hakaze. Bol zodpovedný aj za Mazdu 3. Predtým pracoval vo Forde a pod jeho vedením vznikol model Escape. Ale úplné počiatky jeho kariéry začali v Design System Srl v Turíne, kde pracoval na interiéri megalomanského Bugatti EB110.
Počas tlačovky poriadne vysvetlil celý systém a hlavnú ideu dizajnu nových vozidiel Renaultu. Môžete o tom naštudovať nespočetné kilometre riadkov na internete a v printových médiách, ale ten správny význam je jasný až po tom, čo samotný tvorca odprezentuje, ako to vlastne celkovo myslel.
Celý systém dizajnu je rozdelený do kvetu so šiestimi lupienkami, pracovne nazvaného margarétka. Každý jeden lupeň predstavuje jedno štádium v živote človeka.
1. Štádium: Láska
Do prvého štádia, ktoré prezentovalo samotnú koncepciu vytvárania modelov sa pustil koncept Dezir. Športové kupé využívalo niektoré detaily, ktoré sú neprevediteľné do praxe. Rozdelenie na jeho a jej časť, sedenie na obláčiku, 6000 diód vnútri… To by ľudia ešte nezvládli. Ale prerod do sériovej podoby dopadol nadmieru dobre. Z lásky vzniklo nové Clio. Ak si hovoríte, že to nie je možné, tak sa mýlite. Poriadne sa pozrite na obe vozidlá a zistíte, že majú viac spoločného, ako by sa mohlo zdať.
Renault Dezir
Renault Clio
2. Štádium: Objavovanie
Objavovanie je spojené so zvedavosťou a tá nemusí viesť kroky len po cestách. Z toho logicky vyplýva, že koncept na rozširovanie obzorov musí mať terénne vlohy. Stal sa ním Captur. Motor s dvoma turba mi sa však ešte do sériového stavu nedostal, ale koncept Captur dovolil vzniknúť sériovému Capturu, ktorý síce nie je až tak odvážny, ale medzi malými crossovermi minulý rok predbehol v predajnosti aj doteraz neohrozeného lídra trhu, Nissan Juke.
Koncept Renault Captur
Sériový Renault Captur
3. Štádium: Rodina
Na rodinu je zameraný koncept R-Space. Dynamická kombinácia kombi a vanu vyzerá zvonka očarujúco a vnútri ponúka dva rozličné svety. Predná časť pre rodičov má plávajúce sedadlá, ktoré majú vzadu akési pomyselné spojenie sedadiel, akoby sa objímali. Zadné sedadlá nie sú, na ich mieste je len veľké ihrisko pre deti. Koncept R-Space bude predobrazom budúceho modelu Scénic.
4. Štádium: Práca
Pracovný život reprezentuje koncept Frendzy. Pôvodný koncept z roku 2011 sa rozdeľuje znova na dve časti, ako R-Space, ale v tomto prípade na pracovnú a osobnú. Obe sa v aute znova prelínajú a tam kde zvonku v zadnej časti svieti nápis s reklamou má vnútri detský pasažier tabuľu na kreslenie. Už na prvý pohľad sa dá predpokladať, že sa z neho vyvinie nové Kangoo.
5. Štádium: Hra
V čom sa hrá lepšie ako v malom aute so šesťvalcom miesto zadných sedadiel? Presne to predstavuje koncept Twin´Run. Malý pretekár však nebol jediným konceptom do tejto sekcie. Okrem neho sa do časti kvetu dostal aj koncept Twin´Z. Ten je trocha miernejší, čo sa týka športových vlastností, ale je odviazaný úplne iným spôsobom. Detaily sú neuveriteľné! A podľa začiatku názvov oboch áut je jasné, že nahradia malé Twingo.
Renault Twin’Run
Renault Twin’Z
6. Štádium: Múdrosť
Poslednou časťou je múdrosť. Tá počíta s doriešenými ostatnými štádiami. V nej figuruje koncept Initiale Paris. Vo fialovej farbe pôsobí majestátne a strecha zo skla s vygravírovanou mapou Paríža je až neuveriteľná! Síce predstavuje ako by sa mohol tváriť nástupca Espace, ale je nižší a tým sa viac približuje napríklad Fordu S-Max.
To, že sa je na čo tešiť aj naďalej vyplývalo z položených otázok. Veď splenenie všetkých štádií nie je dôvodom na rozširovanie kvetu. Budú jednoducho pribúdať modely s určitým zameraním, aby Renault pokryl čo najviac potrieb. A čo povedal Laurens van den Acker na otázku o novej Lagune? Jednoducho, že v roku 2016 bude krásna a vynikajúca. Tak sme zvedaví.