Inovovaný model BMW radu 7 je tu. A má nozdry ako nosorožec. Vlastne to sú ľadvinky. Inšpirácia megalomanom X7 sa nedá zaprieť. Zväčšovanie už by mohlo prestať, aby náhodou neboli cez celý predok, ako to dotiahla so single-frame jedna z konkurenčných automobiliek.
Nová sedmička, teda sedmička po facelifte, má aj nové predné svetlá, čo si vyžiadalo aj zmenu predných blatníkov. Pôsobia trochu svalnatejšie. Zmeny vidno aj vzadu. Aj 7 má vodorovný pás spájajúci užšie zadné svetlá. To je predsa cool teraz, však?
Interiér vyzerá na prvý pohľad takmer rovnako ako doposiaľ. Ale pozrite sa pred vodiča. Tam je nový virtuálny kokpit, ktorý akoby z LCD vypadol novej X5 a osmičke. Automobilka tvrdí, že zamakala na akustickom komforte, čo znamená, že auto je ešte tichšie ako bolo. A to vôbec nebolo hlučné. Plus k lepšiemu pocitu majú prispieť aj nové kožené poťahy. No a v štandardnej výbave bude podložka na bezdrôtové nabíjanie mobilu.
Všetci panikárili, keď BMW vycúvalo z trhu s motorom V12, lebo emisné normy nepustili. Ale teraz je naspäť skoro v plnej sile. Dosahuje 430 kW (585 k), čo je o 10 kW (15 k) menej ako pred faceliftom a krútiaci moment je 850 Nm. Väčšou novinkou je nanovo prekopaný osemvalec s objemom 4,4 litra. Ten má o 60 kW (80 k) viac ako mal predchádzajúci. Dosahuje výkon 390 kW (530 k) a krútiaci moment 750 Nm. Na stovke je s veľkou limuzínou za 3,9 sekundy.
Od začiatku predaja v apríli bude dostupný aj hybrid s možnosťou nabíjania z elektrickej siete. Ten má šesťvalec a elektromotor s celkovým výkonom 290 kW (395 k). To stačí na dosiahnutie stovky za 4,9 sekundy.