BMW práve predstavilo úplne novú generáciu svojich modelov M3 a M4. V prípade legendárnej M3 ide už o šiestu generáciu tohto kupé, ktoré prvý krát uzrelo svetlo sveta pred 35 rokmi.
Pri pohľade na fotky je úplne jasné, čo bude tou najkontroverzenjšou časťou karosérie. Zasa raz, ide o typické ľadvinky prednej masky. V tomto prípade sú ale sktutočne obrovské, prechádzajúce až do spodnej časti nárazníka a možno v nich nájsť odkaz na niektoré staré modely BMW. Svetlá sú LED ale za príplatok je možné dostať aj Laserlight variantu. Oveľa dôležietejšie je ale to, ako nová M3 a M4 jazdia. Poháňa ich šesťvalec s dvoma turbami a objemom tri litre, ktorý v základe produkuje 353kW/480 koní a 550Nm. Skvelou správou je, že tento motor je možné kombinovať aj so šesťstupňovým manuálom. Komu sa tento výkon máli, môže siahnuť po brutálnej verzii Competition s potenciálom 375 kW/510 koní, ktorá má krútiaci moment až 650 Nm. Tento model je však spriahnutý výlučne s osemstupňovým automatom. Obe verzie majú pohon zadných kolies, ale xDrive by mal byť v niektorých krajinách dostupný budúci rok. Mimochodom, z vlastnej skúsenosti vieme potvrdiť, že tento motor je skutočné monštrum, keďže sme ho testovali v modeli X3M Competition Test BMW X3M Competition: Šesťvalcová odysea .
Verzie M jazdia na 18″ kolesách vpredu, vzadu sú 19″ avšak Competition ich má o palec väčšie na každej náprave. Karbónová strecha je štandardom pre obe verzie. Nové M3 aj M4 prichádzajú s celou novou škálou farieb, z ktorých niektorú sú aj poriadne výstredné. V kabíne je dôležitým prvkom nový M Mode prepínač, ktorým sa dostanete do menu infotainmentu venovanému nastaveniu riadenia, tlmičov, motora či výfukových klapiek. Nové sú aj hlboké sedadlá, ktoré tiež ponúkajú množstvo neopozeraných farebných kombinácií. Dodajme len, že slovenský cenník zatiaľ nepoznáme.