Kam to všetko speje? Donedávna platilo, že logo M Gmbh mohli dostať len tie najfajnovejšie atmosférické benzínové kreácie BMW, a k nim mohla byť len manuálna prevodovka. Prvým kacírom bola vynikajúca M3 radu E46, tá zabila klinec do rakvy časti ,,iba manuálna“. Niežeby bolo SMG zlé, ale už to nie je manuál!
Druhým kacírom, ktorý bojuje je X5M. V tomto prípade skončila časť ,,atmosférické“. V8 dopujú dve turbá. Pokračuje v tom aj nová M5. Niekedy nás ovládne pocit, že EU je antimotoristická asociácia, ktorá sa snaží len znepríjemniť život milovníkom poriadnej jazdy.
Čo nám teda z toho celého vyjadrenia duše M Gmbh ostalo? To, že logo mohlo byť len na benzínových kreáciách BMW. To už tiež odchádza na večnosť. Posledný klinec pridáva M550d xDrive. A dokonca je to štvorkolka.
Nafta v eMku! Neslýchané a opovážlivé, anarchistické. Na čo sa môže človek spoľahnúť, keď už nie na toto?
Nový diesel aspoň bude špičkou na trhu vo všetkých kategóriách. Okrem toho, že bude mať základ v trojlitrovej radovej klasike bude mať tri turbá. Ešte raz, tri turbá! Výkon tohto unikátneho pohonného systému sa vyšplhá na 280 kW (381 k). Krútiaci moment sa nezostane hanbiť v rohu, veď je 740 Nm. Neoficiálne správy hovoria o spotrebe 6,3 litra nafty na sto kilometrov a emisiách 167 gramov CO2 na kilometer.
Motor sa dostane do sedanu aj kombi. Časom diverzifikuje aj pod kapoty X5 a X6.