BMW sa naozaj snaží a divízia M pracuje na plné obrátky. Aparáty použité v masívnom BMW XM zdedil aj sedan BMW M5 a dostanú sa aj do M5 Touring, ktorú automobilka predstavila len teraz. Kombi bude ešte ťažšie, ale bude aj praktickejšie využiteľné. Veď vnútorná dĺžka auta je enormná.
BMW M5 Touring od klasického BMW radu 5 narástlo vďaka novým nárazníkom o 36 mm na dĺžku a celkovo dosahuje 5 096 mm. Prečítajte si to ešte raz a dajte si to do súvislosti s dĺžkou BMW radu 7 v minulosti. Ak ste niekedy chceli BMW radu 7 ako kombi, tak presne to teraz predstavuje BMW radu 5 ako kombi. A M5 je vlastne tiež v tejto hierarchii absolútnym kráľom. Je to tretíkrát použitý štýl karosérie kombi pre M5. Prvá bola E34 a potom E61.
BMW M5 Touring predstavuje pokrok oproti štandardnému modelu vďaka predku širšiemu o 70 mm a zadku širšiemu 48 mm. To však neznamená nič dôležité v prípade vnútorných rozmerov, jednoducho toto je len z pohľadu stability. Vpredu sú disky s priemerom 20 palcov a vzadu s priemerom 21 palcov, za ktorými sú štandardne oceľové brzdy M Compound. Za príplatok si pre BMW M5 Touring môžete zvoliť aj karbón-keramické brzdové kotúče so zlatým prevedením strmeňov. Zadná náprava sa naviac natáča až do uhla 1,5 stupňa, takže je ovládanie naozaj schopné skryť veľkú časť hmotnosti.
Hmotnosť je predsa až 2 550 kg a pri plnom naložení sa viete dostať bez problému na 3 tony hmotnosti. To určite nie je málo! V interiéri je dosť miesta vďaka rázvoru s dĺžkou 3 006 mm a kufor má štandardný objem 500 litrov. Je rovnaký ako pri bežnom BMW radu 5 Touring, lebo M5 Touring má batériu schovanú v podvozku.
Je to batéria Li-Ion a má kapacitu 22,1 kWh brutto. Využiteľných z toho je 18,6 kWh. Nabíjanie bude možné iba striedavým prúdom s výkonom až 11 kW. Takže ak chcete nabíjať, rátajte s tým, že nabitie bude trvať dve a štvrť hodiny. Ak nebudete nabíjať, tak bude mať M5 Touring kombinovanú spotrebu 10,9 litra. Ak budete nabíjať, tak to bude 2 litre a 30,7 kWh na 100 km. Na plné nabitie M5 Touring prejde 61 až 67 kilometrov.
O pohon sa bude starať motor V8 s objemom 4,4 litra, s dvomi turbami a s výkonom 430 kW (585 k). Krútiaci moment motora samotného stojí na hodnote 750 Nm a sekunduje mu elektromotor. Elektromotor produkuje 145 kW (197 k) a krútiaci moment 280 Nm. Ale má prídavnú prevodovku, ktorá dokáže násobiť krútiaci moment až na 450 Nm. Čo to znamená celkovo?
Celkovo má BMW M5 Touring výkon 535 kW (727 k) a krútiaci moment až 1000 Nm. Na rýchlosť 100 km/h sa dostane za 3,6 sekundy. Z nuly na 200 km/h sa dostane za 11,1 sekundy a maximálna rýchlosť bude obmedzená na 250 km/h na spaľovací agregát a 140 km/h na agregát elektrický. Lenže ak chcete viac, tak si musíte priplatiť za M Driver’s Package, ktorý posúva maximálnu rýchlosť na 305 km/h.
BMW už zverejnilo cenník modelu M5 sedan. Ten stojí 133 500 €. Rozdiel medzi i5 M60 ako Sedan a kombi Touring je približne 2 500 €, takže celkovo by sa mal model BMW M5 Touring dostať na 136 000 € základnej ceny. A nesmieme zabudnúť, že v cene je aj špeciálny podvozok M xDrive schopný poháňať aj výlučne zadnú nápravu.