Na výstave elektroniky v Las Vegas majú silné slovo aj výrobcovia automobilov. Tento rok napríklad BMW ukázalo hneď dve verzie svojho hybrid i8. Jedna je celkom reálna, ale druhá asi tak ľahko do produkcie nepôjde.
Jednoduchší koncept, teda na realizáciu a finálne riešenie je i8 bez zrkadiel. Len s tykadlami ako má hmyz. Teda vlastne s tykadlami ako má slimák, lebo na ich koncoch sú oči. Aerodynamicky optimalizované držiaky nemajú zrkadlá ako bežne, ale kamery. Tretia kamera je na hornej hrane zadného okna. Vidíme problém pri horšom počasí a zašpinení kamier. Už teraz to tak je pri parkovacích kamerách. Kamery s ostrekovačmi? Asi nie…
Divné však je, že obraz z troch kamier je kombinovaný do jedného na displeji, kde bolo normálne jedno spätné zrkadlo vnútri. Uhol má byť väčší ako pri bežných zrkadlách. Toto je teda ten reálnejší koncept.
Zložitejšie pretavenie do reality by malo BMW i8 s novým názvom i Vision Future Interaction. To malé i tam má byť v názve. Naozaj… Koncept je automatizovaný a zvláda jazdiť aj sám. Tato, mám depresiu, idem sa odviezť.
Zvonka sa ukazuje tým, že nemá ani strechu ani dvere. Niečo na štýl plážovej buginy. Vnútri najviac udrie do očí 21-palcový displej. Ale nie ako monitor v kancelárii. Tento je nízky a naozaj široký. Ak auto ide autonómne, tak sa stáva zábavným centrom. Šofér, teda pri autonómnej jazde pasažier môže pozerať somariny na internete, mejly, či pozerať videá.
Široký displej sa ovláda gestami, ktoré BMW nazvalo AirTouch. Používa niekoľko senzorov na zistenie pohybu. Štúdia je vybavená aj prepínačom režimov. Pure Drive znamená, že vodič je tým hlavným strojcom smeru jazdy. V režime Assist auto dokáže zasiahnuť, ak spozoruje, že sa blíži kolízia. Tretí režim Auto rozsvieti volant na modro, posunie ho preč od vodiča a nastaví sedadlo na ležérnejší posed. A ešte ide samo.