Celú jednu generáciu trvalo Mercedesu vlastníctvo triedy veľkých športových kupé so štyrmi dverami. Znie to trochu bláznivo, ale toto je jediný spôsob ako označiť triedu. Nedávno sa Audi pustilo do tohto rybníku. Stále však neprichádzal kandidát z Mníchova.
Od normálneho kupé rady 6 sa odlišuje okrem pridania páru dverí aj väčšou dĺžkou. Rozdiel 111 milimetrov sa prejaví hlavne vzadu na nohách. Ináč by to ani nemalo zmysel predlžovať. Na kufor sa v tejto spoločnosti nehrá. Od toho sú kombi. Ale aj tak má slušných 460 litrov.
Cestujúcich obklopuje prepych, na aký sú pri BMW zvyknutí. Výrobca označuje vnútorné usporiadanie ako 4+1. To znamená dve veci. Prvá, že sa reálne auto zväčšilo, keďže kupé je iba 2+2. Druhý pohľad hovorí, že auto odvezie štyroch cestujúcich bez problému a piateho núdzovo. CLS naproti tomu zvládne 4+0.
Motory budú rovnaké ako pri kupé a kabriolete. Základný model 640i Gran Sport je v rozpore s označením iba radový šesťvalec. Prepĺňanie zdvíha výkon na úroveň atmosférických V8 a 235 kW (320 k) spolu s 450 Nm stačia na zrýchlenie na stovku za 5,4 sekundy. Maximálnu rýchlosť netreba ani spomínať. Obmedzenie 250 km/h je všadeprítomné.
V 650i namiesto dvanásťvalca, ktorý kedysi takéto označenie niesol, je teraz V8 s prepĺňaním. Downsizing je nezastaviteľný. Motor s 330 kW (450 k) a 650 Nm rozbehne sedanokupé na klasických 100 za 4,6 sekundy. Veľmi dobrý výsledok.
Od začiatku bude v ponuke aj nafta. BMW pod kapotu posunulo výborný trojliter so šiestimi valcami. Výkonovo je táto jednotka skoro zhodná s benzínovým šesťvalcom, čiže 230 kW (313 k). Krútiaci moment však vrcholí hodnotou blízkou V8, 630 Nm.
Tešíme sa na toto auto. Tvary sa podarili. Zvládne však eMková verzia zdolať CLS 63 AMG?