BMW 2 Active Tourer: Veľké ľadvinky len zakrývajú ďalší obrovský šok

BMW ukázalo, že segment MPV ešte nezomiera, ale bude žiť ešte minimálne 7 rokov. Automobilka totiž predstavila novú generáciu dvojku Active Tourer. A je hneď jasné, o čom bude väčšina rozhovorov. Bude o prednej maske. Áno, predné otvory na prívod vzduchu sú celkom masívne. Avšak na aute nepôsobia ako z iného vesmíru.

Vlastne nechávajú zaniknúť fakt, že 2 Active Tourer bude mať adaptívne LEDky. A tiež nechávajú zaniknúť vlastne všetko ostatné. Avšak noviniek je celkom veľa. Nové kľučky ako na i4, či 4 Gran Coupe sú len ďalším dielikom skladačky. Vzadu sú tiež úzke svetlá, ktoré sú rozvrhnuté horizontálne, čím zväčšujú, opticky, šírku auta.

Ale to hlavné sa udialo vnútri. Jasné, nový systém 8.0, nové displeje so spoločnou plochou, všetko fajn, pekný volant s relatívne úzkymi lúčmi, ale koliesko. Kde je koliesko? Ovládanie hlasitosti je, rovnako ako prepínač pre prevodovku. Ale kam sa podelo koliesko na ovládanie infotainmentu? V 2 Active Tourer nie je. Zatlačte slzu, informačno-zábavný systém stále môžete ovládať dotykom na displeji, alebo hlasom. My chceme koliesko naspäť! Nie je lepšie ovládanie infotainmentu.

Mimo toho bude 2 Active Tourer príjemným rodinným autom pre tých, ktorým nesedí vlna SUV. Veď bude mať na výber hneď niekoľko agregátov. Z benzínových to budú trojvalce v 218i (100kW/136k) a 220i s mild hybridom (125kW/170k). Benzínový štvorvalec bude mať v 218d výkon 110 kW (150 k). Štandardom bude spojenie so sedemstupňovou automatickou prevodovkou s dvomi spojkami.

Vrcholom benzínovej ponuky, aj keď  s mild hybridným doplnkom bude 223i, ktorý ponúkne výkon 160 kW (218 k). Toto bude platiť od februára, kedy automobilka začne predávať dvojku Active Tourer. Pár mesiacov potom pribudnú aj alternatívy s plug-in hybridom. Slabšia bude mať 180 kW (245 k) v 225e a 230e ponúkne až 240 kW (326 k). Je jasné, že v ponuke bude aj balík doplnkov M, ktorý zvýrazní športové línie malého MPV. Teda stredného MPV, vlastne.