Bentley Continental GT Speed bude ťažsie, W12 nahradí V8 plug-in

Nedávno som písal o BMW M5, ktoré prišlo ku plug-in hybridu ako slepé kura k zrnu. Teda vlastne nie, prišlo k nemu úplne logicky a podľa aktuálneho stavu je jasné, že iná situácia nebude ani v prípade ostatných automobiliek. Európsky trh je predsa silný, ale vyžaduje aj niektoré ústupky. Preto pod kapotou Bentley Continental GT Speed mizne motor W12 a nahradí ho motor V8 s hybridným doplnkom.

Sústava bude pozostávať zo spaľovacieho motora s objemom 4 litre a usporiadaním V8. Na tlačenie vzduchu do agregátu bude slúžiť dvojica túrb. Tie budú dopovať dostatočne na to, aby mal motor, ten spaľovací samotný, výkon až 442 kW (600 k) a krútiaci moment sa dostal na 800 Nm. To už by autu stačilo, ale Bentley do celku pridáva ešte elektrický motor umiestnený medzi samotným spaľovacím agregátom a osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Elektrický motor má výkon 139 kW (187 k) a krútiaci moment 450 Nm. Automobilka Bentley hovorí, že Continental GTC Speed má elektrický motor hlavne na vykrytie nižšieho krútiaceho momentu v nízkych otáčkach spaľovacieho agregátu. Ale my vieme svoje. Veď aj elektrický motor viete prejsť po diaľnici rýchlosťou až 140 km/h do vzdialenosti 80 km, ale to už nie po diaľnici, skôr v kombinovanom cykle, podľa normy merania WLTP.

Celkový výkon modelu má byť až 575 kW (782 k) a krútiaci moment sa dostáva na celkových 1 000 Nm. To znamená, že komplexne sa Bentley Continental GT Speed dostane na stovku za 3,2 sekundy a maximum má 330 km/h. Otvorená verzia GTC Speed predvedie stovku pre Continental za 3,3 sekundy a maximum má byť 285 km/h. Maximum je obmedzené s ohľadom na otváraciu strechu.

Bentley Continental GTC Speed

Okrem toho Continental GT Speed prichádza aj sa inou modernizáciou, s modernizáciou tvarov. Automobilka sa vrátila pri modeli Continental k svetlám s jedným krycím sklom. Možno by sa zdalo, že je to iba po 20 rokoch, ktoré je Continental GT v modernej forme od koncernu Volkswagen na trhu, ale nie je to tak. Tieto svetlá sa dostávajú naspäť po viac rokoch, keďže poslednýkrát boli pod jedným krycím sklom svetlomety Bentley Continental S2 v roku 1959. Svetlám je prispôsobený aj nárazník a maska chladiča má výrazné mrežovanie s tradičným sitom.

Paletu farieb nebolo treba meniť, rovnako tak nebolo treba meniť poťahové látky interiéru. Mení sa však forma zadných svetiel so zvláštnymi krytmi. Už nemusia byť výhradne červené, ale strieborné vyzerajú trochu kontroverzne. Asi tak, ako keby sa na auto až tak veľmi nehodili. Čo je ale najväčšou výhodou Continental GT Speed u nás?

Nielen to, že viete ušetriť jazdou na elektrickú energiu, ale zároveň viete zahraničný voz dať do nákladov vozidlo rýchlejšie. Ak to platí aj pre takto drahé autá, tak odpisujte 2 roky, miesto štyroch. A môžete s prehľadom parkovať na parkovacích miestach pre elektrické autá počas nabíjania, lebo batériu budete chcieť nabíjať.

Má kapacitu 25,9 kWh a dokážete na ňu prejsť spomenutých 80 km, ale ešte dôležitejšie je, že vďaka nej má Bentley Continental GT Speed ideálne rozloženie hmotnosti v ktorom pripadá 49% na prednú nápravu a 51% na zadnú nápravu. Takže aj vďaka novému podvozku s dvojkomorovým vzduchovým pružením budete mať vozidlo komfortnejšie a príjemnejšie aj na dlhú jazdu. Niežeby doteraz nebolo komfortné a príjemné na dlhú jazdu, ale bude ešte lepšie ako kedykoľvek doposiaľ.