Ak chcete Toyotu Auris Sports Tourer, ktorý sme aj testovali, tak sa poponáhľajte. Onedlho totiž vypadne z ponuky. Ale netreba veľmi smútiť. Toyota si nechá svoje kombi nižšej strednej triedy, len sa bude volať inak a bude úplne iné.
Toyota novú Corollu Sports Tourer vyvíjala od začiatku ako samostatný model, takže s hatchom má niečo spoločné, ale má aj vlastný charakter. Kombi vyzerá naozaj dynamicky zvonka. Má full LED svetlá, 2,7 metra rázvoru a oku lahodiace proporcie.
Takže je jasné, že na zadných sedadlách je na kolená miesta dosť, ale zadná časť prezrádza aj veľký kufor. Objem 598 litrov je o 91 viac ako mal predchádzajúci kombík Auris. Octavia kombi má viac, ale 12 litrov ani nespozorujete.
Nová Corolla kombi, alebo Sports Tourer, ak chcete, stojí na platforme TGNA, ktorú používa automobilka globálne. Vpredu sa spolieha na uloženie McPherson a vzadu na multilink. V príplatkovej výbave, teda skôr vo vyšších stupňoch výbav, bude aj adaptívny podvozok.
Toyota pod kapotou naprace, v prvom rade, 1,2-litrový turbobenzín s 85 kW (115 k). Ale bude to jediný benzínový motor samostatne. Naftový budete hľadať márne. Alternatívou budú dva hybridy. S 1,8-litrovým spaľovacím agregátom dosahuje 90 kW (122 k). Ale nazaujímavejší je dvojliter s celkovým výkonom 132 kW (180 k). O tom automobilka hovorí ako o unikátnej kombinácii nízkej spotreby, nízkych emisií a vysokého výkonu.