Audi RS6 GT je ultimátna a finálna pocta legende

Audi bude reštrukturalizovať svoju ponuku modelov a model A6 sa stane výlučne elektrický. To znamená, že spaľovacie agregáty sa posunu pod označenie číslom 7. Ale znamená to aj ďalšiu vec. Audi skončí s produkciou ako S6, tak RS6 a práve RS6 dostane ešte jednu špeciálnu finálnu sériu RS6 GT, ktorá bude tým najlepším, čo v produkcii modelu bolo.

Nová verzia Audi RS6 GT sa od ostatných odlíši inou prednou častou, ale aj karbónovými dielmi. Veď predná kapota, blatníky vpredu a kryty spätných zrkadiel sú z tohto materiálu. RS6 GT bude teda ľahšia. Ale aj napriek tomu nezaprie príbuznosť s niektorými modelmi z minulosti.

Napríklad sfarbenie kombinujúce bielu farbu s červenými a čiernymi doplnkami je priamym odkazom na Audi 90 Quattro IMSA GTO, na nízky súťažný špeciál na okruhy.

Zliatinové disky s priemerom 22 palcov zase odkazujú na prvej generácie modelu Audi S8, Audi S3, ale aj Audi S4. Možno aj Audi S6, ale tým si nie som úplne istý. Určite nie na prvú generáciu. Automobilka obula tieto veľké valce do pneumatík Continental Sport Contact 7, ktoré majú lepivejšiu charakteristiku.

RS6 GT nebude stáť na vzduchovom podvozku, ale na klasických tlmičoch a pružinách. Budú mať 3 možnosti nastavenia a celý podvozok budete môcť manuálne doladiť. K tomu pribúdajú pevnejšie stabilizátory, ale aj inak nastavený diferenciál, ktorý ešte viac favorizuje zadnú nápravu.

Niekoľko zmien sa udialo aj v interiéri, ale sú, okrem sedadiel, veľmi decentné. Sedadlá sú škrupinové s karbónovou zadnou účasťou a okrem nich do interiéru pribudla najmä časť obloženia s označením poradového čísla v rámci série. Veď RS6 GT vznikne len v počte 660 kusov a nedivil by som sa, keby už väčšina z nich poznala svojich majiteľov. Poznala svojich majiteľov s tým, že cenovka je viac ako ¼ milióna €.

Čo sa ale mení z pohľadu motora? Nie je toho veľa, vlastne oproti verzii Performance s výkonom 463 kW (630 k) a krútiacim momentom 850 Nm sa nezmenilo nič. Ale vďaka nižšej hmotnosti a lepšiemu koeficientu odporu vzduchu vďaka absencií pozdĺžnych strešných líšt je zrýchlenie na stovku za 3,3 sekundy, čo predstavuje úbytok 0,1 sekundy oproti štandardnému modelu RS6 performance.

RS6 GT však ukáže svoju prevahu pri zrýchľovaní na dvestokilometrovú hranicu. Zvládne to za 11,5 sekundy, čo je skrátenie času o 1,5 sekundy.

Týmto končí jedno z najsilnejších kombi, vozidlo, ktoré bolo snom nejedného tatka rodiny. A končí naozaj v štýlovom prevedení. Nebojím sa tvrdiť, že RS6 GT sa stane významným zberateľským artefaktom s logom 4 kruhov. Aj keď… Audi možno ešte prekvapí, uvidíme.