Audi sa podujalo konečne na modernizáciu svojho modelu Q8 a tiež svojho druhého modelu SQ8. Ak čakáte na modernizáciu RSQ8, tak tá príde neskôr. Musíme si zatiaľ vystačiť s tým, čo je. A ako sa hovorí, že facelift prichádza v polovici životného cyklu, tak je zaujímavé sledovať, že Audi ho prináša až po takmer 5 rokoch fungovania modelu na trhu.
Po 5 rokoch, ale veľa sa toho nemení. Základom transformácie je využitie novej masky chladiča s osemuholníkovým sitom. Takisto sa zmenila, ale iba trochu, aj spodná časť nárazníka, ktorá dokáže ukázať väčšie otvory na prívod vzduchu k rôznym chladičom. Najväčšou zmenou však budú nové svetlá. Už štandardnej výbave budete mať maticové LED, ale za príplatok budú HD maticové LED. Potom už len u HD, MHD, MHD, QHD, ZHD a podobne.
Teraz vážne, nové svetlá budú mať ešte väčšie rozlíšenie lúčov a lepšie adaptívne prevedenie. Ďalšia vec je, že pri rýchlostiach nad 70 km/h sa aktivujú doplnkové laserové svetlá. Nové svetlá budú aj v zadnej časti, vybavené systémom OLED, čiže organickými svetlo emitujúcimi diódami. Tie sa pri akomkoľvek priblížení auta na menej ako 2 metre ku stojacemu Q8 zapnú. Zvonka ešte treba spomenúť azda iba nové tvary zlatinových diskov s priemermi 21 až 23 palcov a tiež 3 nové farby, červenú Chilli, modrú Ascari a zlatú Sakhir.
Interiér tohto vozidla ostane vo veľkom nezmenený, akurát sa môžeme tešiť na iné čalúnenie a iné obkladové materiály. Po novom bude obkladových materiálov až 9 rôznych.
Ak čakáte vylepšenie na poli motorov, tak asi máte smolu. Základom bude stále šesťvalec 45 TDI, ktorý má objem 3 litre a dáva výkon 170 kW (231 k), pričom krútiaci moment je 500 Nm. Toto auto sa na stovku dostane za 7,1 sekundy a maximum má 226 km/h. Ak by ste chceli viac, a máte viac peňazí ako 86 700 €, ktoré stojí základné 45 TDI, tak o 3 000 € viac môžete zaplatiť za výkonnejšiu verziu 50 TDI s 210 kW (286 k) a 600 Nm. Toto už dokáže s Q8 stovku za 6,1 sekundy a maximum 241 km/h.
Ak priplatíte ešte dvesto eur, tak si môžete zvoliť znova šesťvalec, znova trojliter, ale na benzín s výkonom 246 kW (335 k) a krútiacim momentom 500 Nm. S luxusným SUV, ktoré by malo kombinovať karosériu kupé a SUV dokážete zrýchliť na stovku za 5,1 sekundy a dosiahnuť elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Čiže, ak ste sa stratili, tak toto stojí v Nemecku základne 89 900 €.
Za 119 500 € si môžete ale kúpiť Audi SQ8, ktoré má osemvalec so 4 litrami objemu a dvoma turbami. Produkuje celkom masívnych 368 kW (500 k) a 770 Nm. Stovku dosiahne za 4,1 sekundy a maximum je znova obmedzené na rovnakú hodnotu ako je tradícia pri nemeckých automobilkách. Osemvalec dokáže fungovať aj ako štvorvalec, pretože 4 valce sa dokážu vypnúť v priebehu milisekúnd a znížiť tak spotrebu.
Zmeny pri SQ8 prichádzajú aj vo vizuále, ale aj v štandardnom použití 21-palcový zliatinových diskov s pneumatikami s rozmerom 285/45 R21. Tieto však môžete nahradiť väčšími. Za nimi sú ale štandardne 40-centimetrové brzdové kotúče vpredu a 35-centimetrové vzadu. Bez ohľadu na verziu je každé Audi Q8, aj SQ8, vybavené pohonom všetkých štyroch kolies a automatickou prevodovkou Tiptronic s 8 prevodovými stupňami.
Do kompletnej skladačky teda chýba už iba Audi RS Q8, ale to sa na trhu objaví už onedlho a už onedlho ho automobilka reálne predstaví v celej kráse. Toto má byť odpoveď na vynovený model BMW X6. Treba uznať, že sa v Ingolstadte príliš nezapotili. Teda ak nerátame predné svetlá.