Audi A6 sa vracia so spaľovacím motorom, nové označovanie nevyšlo

Nemecká automobilka Audi prináša novú generáciu modelu A6. Nie výlučne elektrickú, má stále spaľovacie motory, v kontraste s tým, čo predstavitelia zamýšľali. Ako to? Audi vypočulo svojich dlhoročných zákazníkov a jednoducho sa podriadilo tomu, čo chcú a nie tomu, čo si mysli manažment. V preklade treba vedieť, že pôvodné označovanie ostáva a netreba tu žiadne novinky. Jedinou novinkou bude azda Audi A5, ktoré sa predstavilo už dávnejšie.

V prvom rade sa treba pozrieť na dizajn. Tvar tohto auta je vlastne iný ako predchodcu. C9 sa od C8 líši hlavne tým, že je oblejšie. Audi A6 prichádza najprv s prevedením kombi Avant, ale sedan bude tiež nasledovať onedlho. Audi pripravilo štýl, ktorý síce vytvára evolúciu, ale A6 Avant je stále tým istým vozidlom, ktoré dokáže hájiť záujmy rodiny a všetkých možných manažérskych pozícií.

Nemecká automobilka nechala prednej časti obrovskú masku chladiča. Singleframe zostáva aj vpredu tejto generácie Audi A6. Jedna veľká maska sa prvýkrát objavila pred 20 rokmi na generácii nazvanej C5. Odvtedy sa dostala na všetky ostatné modely.

Nové Audi A6 bude mať maticové LED svetlá vpredu s rozlíšením HD. Vzadu budú svetlá s prepojením a možnosťou rôznych animácií, ale to bude záležať, vo veľkom, od prevedenia vozidla. Ešte zaujímavejší ako zadok s koncovkami výfuku je bočný pohľad. Veď vytvára dojem dynamiky a aerodynamiky.

Môže za to celkom rýchlo sa zvažujúca zadná stena, ktorá predvádza aerodynamický odpor 0,26. Je to výborná hodnota, ale Audi má vozidlo, ktoré má ešte lepšie čísla. Tým je Audi A6 e-tron, ktoré sa dostáva na hodnotu 0,24.

Nemci zapracovali aj na interiéri. Už na fotkách pôsobí kvalitne a má znova veľmi fluidné tvarovanie bez výrazných ostrých hrán a šialených prevedení. Šialené bude asi maximálne použitie viacerých displejov. Displejové pole pred vodičom je prepojené s displejom v strede zobrazujúcim informačno-zábavný systém. No a tretí do tohto je displej pred spolujazdcom. Bude za príplatok. Ale môžete ho mať, podobne ako v Audi A5.

Audi A6 Avant

Celková dĺžka 4 999 mm, šírka 1 875 mm rázvor 2 923 mm hovoria niečo aj o interiérových pomeroch. Hovoria najmä to, že vnútri bude dostatok priestoru nielen na predných, ale aj na zadných sedadlách a karoséria kombi A6 Avant bude favorizovať aj pasažierov cestujúcich vzadu.

 

Lenže čo na to batožinový priestor? Bez mild hybridu, čo je vlastne jediná možnosť 2,0 TFSI, má objem 503 litrov a po sklopení zadných operadiel delených v pomere 40:20:40 až trojnásobok. Lenže, tie všetky prvky pohonu ktoré sú naviac pre mild hybrid, okrem elektrického motora, čiže baterka a riadiace systémy sú v kufri. To mení pomery a objem sa to stáva iba na 466 litrov. Je to trochu málo, keď vezmeme do úvahy, koľko ponúka napríklad Superb, ale Audi A6 Avant má byť štýlovým vozidlom.

Vozidlo bude mať jediný motor bez hybridného ústrojenstva. Bude ním základný dvojliter TFSI, ktorý prinesie výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 340 Nm. Tento základ sa na stovku dostane za 8,1 sekundy, ale to dôležitejšie je, že ženie iba prednú nápravu. Má najväčší objem batožinového priestoru, ale aj najvyššiu spotrebu. Tá by sa mala pohybovať niekde medzi 7,1 a 8,0 litrami.

O niečo viac výkonu, teda takmer dvojnásobok, prináša motor V6 3,0 TFSI, ktorý predvedie 270 kW (367 k) a 550 Nm. Využíva na to aj mild hybridný doplnok dosahujúci 18 kW (24 k) a 230 Nm. Energiu ťahá z batérie s kapacitou 1,7 kWh a s technológiou LiFePo4 (lítiovo-železitý fosfát). A dobíja ju výkonom až 25 kW. Paradoxne toto vozidlo má nižšiu spotrebu aj napriek pohonu všetkých štyroch kolies a vyššiemu výkonu ako má základný dvojlitrový benzínový štvorvalec bez mild hybridného doplnku.

V ponuke bude aj prevedenie s možnosťou spaľovania nafty, ktorá bude mať objem 2 litre. TDI prinesie výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 400 Nm. To stačí predokolke na zrýchlenie na stovku za 7,9 sekundy a štvorkolka je na stovke za rovných 7 sekúnd. V maximálnych rýchlostiach sa údaje trocha líšia. Štvorkolka má maximum 238 km/h a predokolka 241 km/h. Audi oznámilo, že TDI s pohonom prednej nápravy má mať kombinovanú spotrebu 5,0 až 5,8 l a štvorkolka má pridať iba jedno deci. Vôbec sa niet čomu diviť, lebo bežne zadná náprava zapojená nie je.

Nové Audi A6 Avant teda pokračuje a pokračovať zrejme môže aj Audi RS6, ktoré by inak bolo vo forme RS7, keď by ostalo plánované nové označovanie. Čiže v tomto prípade vyhral trh a vyhrali zákazníci, ktorí vo svojich korporátnych štruktúrach sedmičku jednoducho nemôžu mať.