Pokusov dosiahnuť zemský pól bolo viacero, snáď každý si pamätá ten úspešný, ktorý sa podaril britským moderátorom úspešného motoristického seriálu na upravenej verzií Hiluxu. Mechanici zo spoločnosti Arctic Trucks si vzali do parády pick-up VW Amarok a pridali všetky vylepšenia denne využívané pri živote na ľadovom Islande.
Základnou zmenou je zvýšenie svetlej výšky, k tomu je ešte možné v kabíne zvoliť ďalšie zdvihnutie, až o 25 mm vpredu aj vzadu. K extrémnym podmienkam patria aj kolesá impozantných rozmerov. Namontovali 17-palcové disky s odolnou úpravou, obuli pneumatiky s rozmermi 315/70 a vysporiadali sa aj s problémom, ktorý pri takýchto úpravách vyvstane. Nedostatok miesta vyriešili zväčšením otvorov a nainštalovaním adekvátnych vypuklých blatníkov.
Na prekonanie snehu a ľadu je potrebný najmä dostatočne silný agregát. Základom pre tento stroj je model AT35, poháňa ho tradičný, 3,0-litrový dieslový V6 s výkonom 224 konských síl (165 kW). Známy fakt je zvládanie náklonu v teréne tejto verzie, až 45°. Ide o pracovné vozidlo, uvezie viac ako 1,1 tony nákladu, ten je možné uložiť na korbe s najširšou nakladacou hranou vo svojej triede.
Úpravy ale neobmedzili len na efektívnosť dostupnosti, ale aj praktické využitie tohto vozidla ako záchranárskeho pomocníka v najnáročnejšom teréne. V kabíne je hasiaci prístroj, dlhovlnné rádio, defibrilátor, súprava prvej pomoci, pracovné svetlo a to najdôležitejšie, stroj na kapučíno.
Amarok je úžitkovo veľmi variabilné vozidlo, zmluvní úpravcovia dokážu vozidlo premeniť na takmer čokoľvek, pojazdný mraziaci box, meracie vozidlo a ako vidíme, v extrémnych prípadoch aj polárne záchranné vozidlo.