Audi A3 Sportback nahlad

Ako (ne)jazdí nové Audi A3 Sportback

S autami Audi veľa skúseností nemám. Najluxusnejšia prístupná značka koncernu Volkswagen, Bentley a Lambo predsa dostupné tak ľahko nie sú, ma nejako obchádzala. Jasné, čiastočný podiel na tom má aj Jeremy Clarkson, ktorý ich nemá príliš v láske a aj to patrične propaguje. Jasné, staré UR Quattro bolo perfektné, takisto ako modely S1 na rally skupiny B. Ale čo nové modely?

Tie ma nejako nechytili. Ani som ich vlastne veľa neriadil. A3, A4, A4 Avant, A6, A8, Q7… Oprava, šoféroval som ich celkom dosť. V hlave však ostanú len tie naj. Asi preto si pamätám iba na A6 Allroad druhej generácie a A4 2,0 TDIe. A6 Allroad bol tým Audi, o ktorom by som premýšľal, že by som ho bral aj ako súkromné auto na dlhé trasy. Ale A4 ma sklamala. To, že je nedotáčavá som čakal. Ale ekopneumatiky ten neduh ešte doladili. V určitej rýchlosti išlo jednoducho von zo zákruty. A že nebola vysoká! Tu sa utvoril môj názor na značku a jej autá.

Kvôli názoru som bol rád, že som v mejloch našiel pozvánku na Test Days Audi. Hlavným prvkom bolo nové A3 Sportback. Hatchov som už pár skúsil a bol som zvedavý, ako je na tom novinka so štyrmi kruhmi. To bol dôvod, prečo som sa rozhodol pozvanie využiť. Diaľnica, 50 kilometrov, cca 40 minút aj s motaním sa po meste a bol som pred showroomom. Dve A3 Sportback poslušne čakali na vyskúšanie. Začal som sa tešiť, veď obe vyzerali k svetu. Síce sú klasicky rovnaké ako všetky Audi, ale jedným dychom treba povedať, že styling je prijateľný.

Pri vstupe do showroomu stál stolík s tematikou A3 Sportback Test Days. Ale nikto pri ňom nebol. Nevadí, myslel som, že niekto bude vnútri. A strašne som sa mýlil. Ak ste niekedy videli opustený showroom z USA, tak tu u Audi bolo také isté. Teda až na fakt, že bol stále pripojený na elektrickú sieť a na autách nebol prach. Čakal som, pozrel si tretiu generáciu A6 Allroad, spravil som inšpekciu laku na Q5 a cez pár ďalších modelov som sa dostal k spomenutému A3 Sportback. Podotýkam, že som bol stále sám. Po dôkladnom preskúmaní novinky som sa po dvadsiatich minútach začal nudiť. Už som skontroloval aj A5 Sportback a začal rozmýšľať, či si nezobrať nejaké kľúče zo stola recepcie a nevyraziť na test drive sám.

A po pol hodine, teda 33 minútach sa zjavila. Slečna sa vrátila z predvádzacej jazdy. Tretí kus A3 Sportback zaparkovaný. Ku mne smerovala hláška, že sa mi nemôže venovať, nech buď počkám pol hodinu alebo prídem inokedy. Krása, už som zabil hodinu a štvrť a ešte mám čakať, alebo kvôli jednej skúšobnej jazde prejsť 200 miesto plánovaných 100 kilometrov? Tak to teda áno! To istotne spravím. Mať akciu na ktorej sú tri autá a iba jeden človek vyzerá veľmi neprofesionálne. Chápal by som to v čase obeda, ale boli dve až pol tretej! Pekný výsmech. Na tri autá treba minimálne troch ľudí, aby jeden mohol ostať v showroome a usmerňovať a dvaja aby boli v autách a jazdili. Audi by si mohlo zobrať príklad z Mercedesu a raňajok s hviezdou, prípadne z akcií BMW, kde všetko funguje ako má. Otázku, kadiaľ sa najrýchlejšie dostanem k predajni Mercedesu, aby som skúsil aspoň konkurenta, triedu A som si odpustil, ale to hryznutie do jazyka ma stále bolí! Znechutený som odložil brašňu s fotoaparátom a objektívmi do môjho auta, nasadol a šiel nasr….dený späť. Na takéto Test Days asi tak skoro nezabudnem.

Ďakujem Audi za pozvanie, bol som naozaj zvedavý ako nový A3 Sportback jazdí, možno má vyvážený podvozok, možno zatieni aj Ford Focus. Možno naopak bude úplne zlý a do zákrut je nutné poriadne brzdiť, možno uchádza zo zákruty ako A4 TDIe. Nič z toho sa mi však nepodarilo zistiť. Audi teda premeškalo príležitosť zlepšiť si u mňa mienku o svojich autách. Zatiaľ si stojím za tým, čo som o autách značky doposiaľ napísal. Nebránim sa však opraveniu názoru naozaj schopným autom. Čo ty na to Audi?