Ako na to: Dvojlitrový Cactus

Najskôr si musíme ujasniť všetky veci. Dva litre a kaktus nejako nejdú v jednej vete dokopy. Veď tie rastlinné a pichľavé stvorenia nevypijú toľko ani za rok. Takže logicky bude asi reč o jednom Citroëne. C4 Cactus, aby to bolo kompletne stanovené.

Ako teda na to?

Zoberiete Cactus, zoberiete lepiacu pásku a oblepíte všetky špáry a otvory, aj na kolesách, aby ste zlepšili aerodynamický odpor. Potom zoberiete vzduchový hybrid a vymeníte ho za normálny motor. Jasné, v garáži to zmáknete a spotreba potom po zásahu môže byť aj nižšia. Naložený na odťahovke nespotrebuje vôbec nič, keď sa prehreje chladiaca kvapalina a uvarí motor.

Takže reálne to obnáša čo?

Citroën v Paríži ukáže koncept C4 Cactus Airflow 2L. Nový predný nárazník na koncepte disponuje tromi zatvárateľnými otvormi. Zväčšený je aj zadný spojler a disky sú priam oborvské. Na malom aute devätnástky vyzerajú fakt až príliš veľké. Ale aj tie majú aktívne zatváranie otvorov, kvôli aerodynamike. Do zabudnutia odišli aj spätné zrkadlá, ktoré nahradili kamery. Okrem toho sa podarilo zhodiť ďalších sto kíl z hmotnosti.

No a pod kapotou má Airflow 2L vzduchový hybrid. Ten pozostáva z trojvalcového motora PureTech, zásobníka stlačeného vzduchu, hydraulického čerpadla a automatickej prevodovky. Pomocou mágie môže teda ísť auto len na vzduch, len na benzín, alebo kombinovane. A spotreba by mala byť len tie dva litre. Poďakovať môžete Harrymu Potterovi a čarodejníkovi z krajiny Oz.