Mercedes s Vitom a Véčkom prekonal všetky ostatné vany. Nie je to tým, že ponúkne na výber pohon prednej, zadnej, či oboch náprav. Ani tým, že bude mať v ponuke štvorvalec s objemom 1,6 litra od Renaultu.
Všetkých prekonal tvarmi. Naozaj, Vito je najkrajšie úžitkové auto triedy. Dokonca prekonáva aj nový Trafic a aj Transit Custom. A s úpravou od Inglhaut bude úplne brutálne. Ako poznáte Arctic Trucks a napríklad ich Toyoty Hilux, tak máte približnú predstavu.
Inglhaut vybavil Vito aj Véčko permanentným pohonom všetkých kolies, žiadnym Haldexom ani ničím podobným, normálnou stálou štvorkolkou. Do balíka prihodil aj redukciu. Tri zamnkuteľné diferenciály, dvihnutý podvozok a kompletná ochrana spodku znamenajú, že zvládne viac ako väčšina SUV. Aby bol dojem dokonalý, rezervné koleso našlo miesto na zadných dveroch a na expedícii sa bude hodiť aj nosič na streche.
Dodávka má svetlú výšku 280 milimetrov. Brodivosť sa, aj kvôli šnorchlu nasávajúcemu vzduch nad kabínou, dostala na 600 milimetrov. Len pre porovnanie, Duster, ako jeden z najdostupnejších off-roadov, má 350 milimetrov.
Najväčšia škoda je, že zatiaľ nie je reálna verzia, len vizualizácie. Do reality príde ešte tento rok. Ale lacná zábava to nebude. Veď len samotné V250 BlueTec, ktoré sme testovali stálo skoro 80 tisíc. Ak by ste náhodou nevedeli, ktorý model je vizualizovaný, tak podľa predného nárazníka Vito.