Audi sa púšťa do X6tky. Model Q8 prichádza v čase, kedy už pomaly v Mníchove rozmýšľajú nad treťou generáciou. Ale to nič nemení na fakte, že Q8 je moderným a zaujímavým autom. V predaji bude v roku 2019 a pre celý svet ho bude vyrábať bratislavská fabrika koncernu.
Q8 je takmer tak veľkým kusom auta ako Q7, len má inú siluetu. Tá dáva zaniknúť aj rázvoru tri metre. Aj napriek výraznému využitiu ľahkých materiálov bude hmotnosť až 2 145 kilogramov.
Práve nové kupé-SUV udá smer, ktorým sa bude uberať dizajn všetkých ostatných Audi. Veľká singleframe maska je naozaj mohutná, mohutnejšia ako na Q7. Reálne sa porovnaniu s Q7 neubráni naozaj nikto. Práve Q8 bude menej praktickou, ale vizuálne príťažlivejšou alternatívou.
Vpredu má štandardne LED svetlá, ale za príplatok ich môžu nahradiť LED Matrix HD svetlá. Vonkajší dizajn ešte umocňujú obrovské zliatinové disky s priemerom až 22 palcov.
Interiér už s Q7 nemá nič spoločné a najviac sa približuje tomu v novej generácii A8, alebo A7. Kam oko pozrie, tam je displej. Pred vodičom je Virtual Cockpit s uhlopriečkou 12,3 palca a v strede sú dva displeje, ktorými ovládate všetko. Prekvpapivo, koliesko zostalo aspoň na ovládanie hlasitosti audia. Reálne tak môžete mať na displeji virtuálneho kokpitu zobrazenú mapu, na vrchnom strednom zase audio a na spodnom klimatizáciu. A všetko budete mať po ruke.
V rámci vylepšenia spotrieb budú motory hybridné, ale nie celkom, ale tak trochu. Budú mať 48V elektrickú sieť. Na začiatok bude v ponuke Q8 50 TDI. Ten bude mať výkon 210 kW (286 k) a krútiaci moment 600 Nm. Motor bude spolupracovať s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies Quattro.
Agregát bude ťažiť z faktu, že štartér-generátor dokáže nabíjať Li-Ion batérie. V Q8 bude možné systémom vypnúť motor až do rýchlosti 160 kilometrov za hodinu. Auto bude vtedy plachtiť a na posun vpred bude využívať elektormotor v prevodovke. Neskôr pribudne trojlitrový benzínový motor s výkonom 250 kW (340 k) a tiež slabší naftový motor.