5 najdôležitejších nových sériových áut z Frankfurtu

Frankfurtský autosalón sa vždy hemží novinkami a pristaviť sa pri každej je doslova beh, ak to chcete zvládnuť za jeden deň. Tento rok ho počas jeho trvania dokonca mohlo navštíviť až milión ľudí.Vybrali sme pár najhorúcejších noviniek, ktoré majú všetky predpoklady pohnúť predajné čísla danej automobilky.

Osobne musím začať samozrejme Daciou Duster. Po predstavení konceptu som bol zvedavý, ako jedno z najobľúbenejších, ľudovo-pracovných áut bude vyzerať. Nakoniec sa vzhľadom ďaleko nevzdialil od svojej predchádzajúcej verzie, no interiér je nový kompletne. Bude dostupná aj komfortnejšia verzia a keď sme videli 4 kamery dookola auta? Veď bude mať už všetko a to za šialene nízku cenu. Predajné čísla pôjdu určite vyššie, celkovo nad milión, ako tomu bolo pri prvej generácii.

Na čo ďalšie všetci čakali? Určite jedným z áut bude aj X-class od Mercedesu. Pick-up v ponuke Mercedesu chýbal, všade sa o ňom písalo. Spredu sa s ním vyhrali, v interiéri tak isto ak si odmyslíme plast okolo radiacej páky automatu. Zadok ostal takmer rovnaký s Navarou. Bude to taký luxusnejší drsňák do terénu, dúfajme. A mal by mať šesťvalec s označením X350d.

Karoséria z Bratislavy, srdce z Nemecka a máte Porsche Cayenne Turbo. Obľúbený model až tak, že spolu s menším Macanom tvorí 2 tretiny predaja celej značky. Možno práve preto mu ostal jeho povestný vzhľad predchoddu. Doladili vzhľad z druhej strany auta a musíme povedať, že ho trafili presne.

Renault s jeho tlačovkou na ktorej predstavil nový Megane RS sme stihli s predstihom, vychytali najlepšie miesta priamo pri novinke. Počkali sme chvíľu a strhli nám plachtu rovno pred nosom, super. Tá nová oranžová farba je vynikajúca, tvary dostali viac agresie ako má slabšie GT. Manuálna prevodovka v kombinácií so samosvorom a 4controlom? Vyzerá to na silného hráča na poli hothatchov.

Audi sa v novej A8 snaží ukázať zase o level lepší interiér. Moderný dizajn, síce s trochu nezvyklým, 4 ramenným volantom, ale ďalej napríklad so zaujímavými displejmi. Technológie ako aktívne riadenie oboch náprav zabezpečili polomer otáčania menší než má Audi A4. Po čase prídu aj nové osemvalcové motory, no a už v základe má každá osmička quattro. Zaparkujete s ním zvonku tak isto ako pri BMW a autonómnu jazdu zvláda na hranách zákona. Fajn, aj autonómne ísť aspoň v ranných kolónach je plus.