Každý vie o BMW X7. Veď vyvolalo veľa polemiky kvôli svojej prednej maske chladiča. Dve ľadvinky dosiahli naozaj obrovské rozmery a nie všetci si na ne zvykli. Sedmička v SUV sekcii však ponúka komfot na cestovanie a aj výkonné motory, o čom sme sa presvedčili pri teste verzie M50d. A hlavne má osemvalec.
Práve M50i sa stal základom pre novinku od Alpiny, XB7. Navonok prešiel model celkom slušným a decentným tuningom. Má zmenené štandardné nárazníky. Balík doplnkov M tu budete hľadať márne. Logo Alpina tak žiari v podnárazníku a decentne sa zmenil aj zadný nárazník. Omnoho viac kričia disky s priemerom 21 palcov s klasickým tvarom charakteristickým pre kreácie úpravcu.
Avšak 21 nie je finálne číslo. Alpina ponúka aj obutie na diskoch s priemerom 23 palcov. Oproti štandardným 23-kám od BMW dokážu tieto znížiť neodpruženú hmotnosť až o 12,7 kilogramu. Údaj hovorí o celej sade, nie iba o jednom disku. Obutie má rozmer 285/35 ZR23 vpredu a 325/30 ZR23 vzadu. Za novými diskami je vylepšený brzdový systém od Bremba a Alpina zmenila aj nastavenie vzduchového podvozku.
A teraz to príde. Motor V8 s objemom 4,4 litra a prepĺňaním sa zmenil tiež. Po zásahu sa výkon dostal zo štandardných 390 kW (530 k) na 456 kW (620 k) a krútiaci moment narástol zo 750 Nm na 800 Nm. Na stovke je obor za 4 sekundy, pričom sa stále bavíme o aute s hmotnosťou 2,7 tony. Maximum je obmedzené, ale obmedzovať je z 250 posunutý na 290 kilometrov za hodinu. Prevodovka s ôsmimi stupňami ostáva, rovnako ako xDrive pohon všetkých kolies s prioritou zadnej nápravy.
Alpina pre BMW X7, teda svoju verziu XB7 ponúkne v štandardnej výbave dovieranie dverí, či rôzne prvky z alcantary a kože. Avšak v ponuke bude aj hviezdne nebo z LEDiek v strope, podobne ako má Rolls-Royce. Na výber bude až z 15-tisíc rozložení podľa reality. Cena sa očakáva na úrovni okolo 130-tisíc eur. To vôbec nie je zlé. Žeby sme našli najkrajšiu X7?