Volkswagen už v roku 2017 ukázal koncept ako by mohol vyzerať nový van, ktorý by bol nástupca legendárneho modelu T1. A tento dizajn sa pretavil do reálneho ID.Buzz. Nový model je pripravený do výroby a do ponuky sa dostane už tento rok.
Základom pre ID.Buzz je koncepcia s platformou MEB, ktorú automobilka využíva aj pre ostatné svoje elektrické vozidlá a žne s ňou úspechy. Nový model, teda nový van, bude niektorými prvkami pripomínať historického predchodcu. Takými sú napríklad detaily na poslednom stĺpiku karosérie, ktoré sú priamym odkazom. Trochu menej zreteľné sú krátke previsy karosérie dlhej 4712 milimetrov. Spolu s veľkými kolesami a posuvnými dverami tvoria naozaj zaujímavý koncept vizáže.
Vnútorný priestor nie je rušený žiadnymi tunelmi, lebo karoséria ponúka úplne rovnú podlahu. V prednej časti je to elektromobil od Volkswagenu ako sa patrí a ovládacie prvky sú prevzaté z ostatných modelov. Preto v strede neprekvapí infotainment so základným displejom s uhlopriečkou 10 palcov, ktorá môže byť za príplatok zväčšená na 12. Aj ten malý displej pred vodičom je veľmi povedomý a tvar volantu je priam charakteristický.
Na začiatok ID.Buzz štartuje s piatimi miestami, pričom tie zadné sú delené 1:2. To znamená, že vyberanie dvojlavice bude trochu fyzicky náročnejšie. Pri takomto usporiadaní ostáva batožinový priestor s objemom 1121 litrov. Onedlho do ponuky pribudne aj šesťmiestna verzia s dvomi radmi sedadiel po 3. Na budúci rok je naplánovaná alternatíva so siedmimi miestami, pričom usporiadanie bude 2 + 3 + 2 a to príde s predĺženým rázvorom.
Nový veľký elektromobil od Volkswagenu využije batériu s kapacitou 82 kWh, pričom využiteľných je až 77 z nich. Motor bude mať výkon 150 kW (204 k) a bude, už štandardne pre elektromobily VW, poháňať zadné kolesa. O tom koľko auto prejde na plné nabitie zatiaľ nie sú informácie, ale odhady hovoria, že hodnota, podľa normy WLTP, by mohla byť okolo 350 kilometrov. Tieto informácie automobilka uverejní bližšie ku začiatku predaja.
Nabíjanie bude prebiehať jednosmerným prúdom výkonom až 170 kW a striedavým s výkonom 11 kW. Pri rýchlej nabíjačke bude teda možné dostať nabitie z 5 na 80 % za zaujímavých 30 minút. O tom kedy presne sa začne ID.Buzz predávať zatiaľ nie sú informácie, akurát to, že to má byť ešte tento rok, čiže skôr ku koncu. Spolu s osobnou verziu sa ukáže aj úžitková verzia Cargo.