Kedysi sa hovorilo o tom, že v Audi používajú dizajnéri len nastavenie veľkosti na kopírke. Potom na trend naskočilo aj BMW. Mercedes tak zostával poslednou baštou rozdielneho dizajnu jednotlivých modelov. A už je preč aj to.
Trieda S je naozaj výborná, ale pri Céčku sme zostali niekde pri W204 po facelifte. Nové Éčko však vyzerá úplne inak. Nie, to si len sami klameme v mysliach. Vyzerá úplne rovnako ako ostatné modely. Len je menšie ako eSko a väčšie ako Céčko. Pozorné oko nájde pár detailov, o ktoré sa môže oprieť pri identifikácii. Ak by neexistovalo Céčko a trieda S, tak by trieda E bola… Jednoducho úžasná. Aj zvonka, aj zvnútra.
Zovňajšok môže byť buď ako Avantgarde, či AMG Line s logom v maske, alebo exkluzívnejšie v Exclusive s emblémom na kapote. Mierič je správnym znakom medveďa. Takže choďte do Exclusive. Vzadu majú aj tak všetky falošné koncovky výfuku. Mercedes sa tým netají a ukazuje to aj na fotkách.
Dorpedu môžete zvoliť maticové Multibeam LEDky a dozadu Strardust LEDky. Ak neviete, čo to je, nezúfajte, aj pre nás to bola novinka. Sú to sveltá, čo majú mať efekt žiarenia ako prúdový motor, alebo Mliečna dráha. Jasné, aj jednorožci a tulene jazdiace na jednokolkách.
Oproti predchádzajúcemu Éčku je najväčším skokom vpred interiér. Vyzerá skoro ako v S-Klasse. Aj s tými štyrmi vetrákmi v strede. Stvárnenie je super. Len akosi nechápeme dotykové ovládanie na volante, ktoré rozoznáva aj posuny. Ako dokáže identifikovať, že to nebolo omylom v ťažšej zákrute. Jasné, pokiaľ neexistuje AMG, tak akčné prejazdy nebudú… Iba ak by čerstvý držiteľ vodičského oprávnenia zobral tatovi.
Burmester 3D, 64 farieb podsvietenia nepriameho… O zmysluplnosti toho druhého vážne pochybujeme, ale ak chce mať niekto auto podsvietené vnútri azúrovou, alebo fuxiovou, či prípadne inými šialenými odtieňmi, tak nech sa páči. Skôr je zaujímavé, že tradičné prístroje pred vodičom dokážete príplatkom nahradiť sústavou dvoch 12,3-palcových displejov.
Na začiatok medveď ponúkne iba 9G-Tronic. Ale pod kapotou bude dvojlitrový benzín. E 200 ponúkne 135 kW (184 k) a 300 Nm. Naftový dvojliter nahradí predchádzajúcu 2,1-tku, ale výkon bude až 143 kW (195 k) a krútiaci moment 400 Nm.
Neskôr pribudne V6 trojliter na naftu v E 350 d s 190 kW (258 k) a 620 Nm. Benzínový 6-hrnec E 400 4Matic bude mať 245 kW (333 k) a 480 Nm. V ponuke sa objaví samozrejme aj taxikársky naftový motor s 110 kW (150 k). Benzínové jednotky sa rozšíria o motory do 180 kW (245 k). Bla, bla, bla, aj tak čakáme, čo spravia s AMG.
Zatiaľ bude musieť stačiť E 350 e. Čo? Hybrid plug-in predsa! Bude mať elektromotor, ako inak, a štvorvalec. Suma výkonu bude 205 kW (279 k) a krútiaceho momentu 600 Nm. Krajším údajom bude dojazd na nabitie 30 kilometrov.
O autonómnej jazde zataiľ Éčko hovorí len čiastočne. Systém Drive Pilot dokáže automaticky jazdiť po diaľnici až do 210 km/h. Pre nešikovných bude super automatické parkovanie pomocou mobilu bez nutnosti sedenia v aute. Nie, Nokia 3310 to nie je. Tá môže maximálne poslúžiť pri výpadku ručnej brzdy pod kolesom.