Toyota Hilux aktuálnej generácie je na trhu od roku 2015, avšak verzia GR Sport debutovala až v roku 2022. Samotný Hilux sa síce nemení, avšak práve verzia GR prichádza v novej evolúcií GR Sport II.
Začnime tým, že motoricky sa nemení nič a teda pod kapotou zostáva rovnaký, 2.8 litrový dízel s výkonom 204 koní a 500 Nm, spolupracujúci so šesťstupňovým automatom. Na súčasom Hiluxe GR Sport nám esteticky veľmi nesedela úzka predná napráva, kedy boli predné kolesá utopené v blatníkoch, čo pôsobilo trochu komicky. Novinka tento neduh odstránila a prichádza s rozšírením o 140mm vpredu, ale aj 150mm vzadu. Taktiež zdvih sa zvýšil o 20mm. No a úplne nový dizajn dostali aj čierne, 17″ disky kolies. Zlepšil sa aj predný nájazdový uhol. A to presne o jeden stupeň z hodnoty 29 na 30. Úplnou novinkou je vzduchová clona za kabínou, ktorá je aj naďalej výhradne štvormiestna. Predný nárazník si aerodynamicky tiež polepšil a rámiky hmloviek by tak mali mať aj funkčný, nie iba estetický účel. Hlavnými technickými zmenami sú okrem zlepšenia aerodynamiky aj väčšie brzdy a tlmiče s jednoplášťovým piestom. Ten je oproti pôvodnému dvojpášťu responzívnejší a citlivejší v teréne. Objektívne a technicky sa teda GR Sport II javí ako lepšie auto. Športovú DNA v kabíne podtrhujú červené pásy a semišové kožené sedadlá. Ešte dôležitejší je ale nový osempalcový infotainment Toyota Smart Connect s podporou bezdrôtového Android Auto a Apple CarPlay.
Dostupnosť sa datuje na rok 2024. Respektíve na jeho druhú polovicu. Objednávky síce začnú už v prvej polovici roka, avšak dodanie sa očakáva až v tej druhej.