Peugeot 3008 bol svojho času autom roka. Písal sa vtedy rok 2018 a ani po dvoch rokoch mu nepribudli žiadne vrásky a nič neubudlo na atraktivite. Toto stredne veľké SUV, nad ktorým v hierarchii stojí jeho väčší súrodenec 5008, sme testovali v tej najvyššej možnej špecifikácii. Konkrétne ide o model GT s dvojlitrovým naftovým motorom BlueHDI a výkonom slušných 177 koní. Už na prvé počutie atraktívny balík.
Sivá farba Smart Grey je decentná a zároveň nie úplne všedná. Dopĺňajú ju strieborné dekoračné lišty na bokoch, na streche či na nárazníkoch. Strieborné sú aj spätné zrkadlá. Auto je dizajnovo fakt skvelé, vzhľadovo až na pár detailov je takmer identické s väčším bratom 5008 avšak 3008 je samozrejme menšia a preto aj pôsobí kompaktnejšie a športovejšie. Perfektný je predelený tvar predných LED svetiel. Zadná časť má svetlá zasa zatmavené, prechádzajúce do čierneho panelu s veľkým znakom a nápisom Peugeot. Nech sa na 3008 v špecifikácii GT pozriete z hociakého uhla, vyzerá výborne. Je to presne ten typ auta, ktoré pôsobí ešte drahšie, než v skutočnosti je. A to pritom tento kus rozhodne nie je žiadna budgetová záležitosť. Krásnym dizajnovým prvkom karosérie 3008 je napríklad zalomenie zadného bočného okna a čierny zadník stĺpik trojuholníkového tvaru, nadväzujúci na vrchnú striebornú časť strechy. Strieborno-čierne kolesá Los Angeles sú ideálom medzi pohodlím a vzhľadom. Vyzerajú dobre a ich rozmer je úplne akurátny, lebo 17” by sa v karosérii strácali a 19” by boli zbytočne veľké. Veľmi dobrým identifikátorom verzie GT je dvojica koncoviek výfuku, ktoré sú ale bohužiaľ falošné. Nevadí, toto auto to hrá v prvom rade na štýl a image a tak mu s radosťou odpustíme aj takéto malé klamanie.
V interiéri hrá prvé husle čierna farba. Napriek tomu ale nie je ponurý a vonkoncom nie nudný. Presvetľuje ho presklená strecha a veľmi solídnym dojmom pôsobia aj sivé lišty na prístrojovej doske a na dverách. Čierne sedadlá v kombinácii koža-alcantara majú medené prešívanie, ktoré má aj skvelý dvojramenný mini volant. Sedadlá disponujú naviac aj masážnou funkciou s viacerými režimami a je nutné povedať, že funguje skvelo. Ide vlastne asi o jednu z najlepších masáží medzi bežne dostupnými autami. Celkový dizajn interiéru je mimoriadne nápaditý a originálny, čo je devízou všetkých nových Peuegotov. Krásne hliníkové tlačidlá a zalomenie stredovej časti kabíny s malým kniplom prevodovky a prepínačom jazdných režimov do tvaru obráteného C sú charakteristickým znakom 3008. To je súčasťou i-Cockpitu, rovnako ako veľký digitálny prístrojový štít so skvelou grafikou a množstvom variánt zobrazovania. Opakujeme to stále, ale práve tento displej majú Peugeoty prepracovaný špičkovo. Materiály aj celkové dielenské spracovanie kabíny sú na veľmi slušnej úrovni a pocit luxusu je tu na mieste. Miernym nedostatkom inak dobrého displeja s vcelku slušnou odozvou a presnosťou je jeho umiestnenie na vrchu prístrojovej dosky a teda väčšia náchylnosť k oslneniu. Odkladacích priestorov je dostatok, bezproblémovo si odložíte nápoje vo všetkých druhoch fliaš či pohárov a lakťová opierka je tiež dimenzovaná bohato. Kabína je na tom, v rámci svojej triedy, viac než dobre. Presklená strecha dojmu priestornosti dopomáha ešte viac a aj pasažieri vzadu majú veľmi štedrý priestor pre nohy. O strop si hlavu nebudú búchať ani vyššie osoby. Dodajme, že batožinový priestor má objem 520 litrov, čo je pre SUV strednej kategórie úplne v poriadku.
Poďme k motoru. Dvojlitrové Blue HDI má výkon 130kW/177 koní a 400 Nm , čo je presne toľko, koľko treba na športovo sa tváriace SUV. Má veľmi slušný záťah v celom spektre otáčok a v režime Sport má aj bleskovú odozvu na plyn. Osmestupňovému automatu môžete pomôcť pádlami pod volantom, ale v bežných situáciach nebudete mať potrebu to robiť. Motor je inak pružný a kultivovaný, klepanie za studena je potlačené a dynamika je nadpriemerná. Dokonca ani zvuk nie je úplne na zaohodenie. Nie je to síce vyslovene prevýkonované auto, ale jeho 177 koní je pre každodenný život úplne dostatočných a nerobí hanbu ani označeniu GT. Veľmi svižné presuny mu nerobia žiaden problém a v ľavom pruhu na diaľnici sa cíti ako ryba vo vode. Spotreba tiež nie je vôbec zlá, aj pri pomerne dynamickom jadzení sme sa vedeli dostať pod 7 litrov na 100 kilometrov. Veríme, že pri šetrnom štýle jazdy by to šlo aj za 6 litrov, čo je vzhľadom k výkonu, rozmerom a hmotnosti auta super. My sme ale nemali takú šetrnú náladu a radšej si užívali hutný ťah motora. Jazdné vlastnosti sú na SUV relatívne sebaisté a 3008 slušne drží stopu v zákrutách, čomu určite dopomáhajú aj 18” kolesá. Podvozok je ale stále príjemne pohodlný, pri veľmi ostrom prejazde zákrut ale musíte pamätať na vyššiu svetlú výšku. Fyzika proste platí aj pre tento Peugeot. A aby sme nezabduli, ide samozrejme iba o predokolku. Štvorkolka k dispozícii nie je. Ruku na srdce, asi by si ju aj tak kúpil iba málokto a aj to zrejme iba pre dobrý pocit. Najmä v tejto imageovej výbave GT je 3008 totiž vyslovene mestským a cestným SUV a nikto ho nebude brať do miest, kde by bola reálne potrebná štvorkolka.
Peugeot 3008 GT 2.0 Blue HDi stojí 37 740 € s DPH. To nie je málo, ale za auto s takouto výbavou, modernou technikou, výkonným motorom a fešáckym imageom ani nie veľa. Pocitovo by ste mu asi tipovali cenovku o pár tisíc vyššiu, pretože auto vyzerá fakt dobre a v kabíne máte dojem luxusu a kvality. Na SUV strednej triedy má dostatok priestoru, jazdí pohodlne a s dvojlitrovým HDi aj celkom rýchlo a za rozumné náklady. Oproti konkurencii jednoznačne najviac boduje v disciplíne vzhľad a image, ktoré sú najväčšími devízami tohto kvalitne postaveného francúzskeho SUV.
Peugeot 3008 GT 2.0 Blue HDi
Motor | R4 nafta |
Objem | 1997 cm3 |
Výkon | 130 kW (177 k) pri 3750 ot/min |
Krútiaci moment | 400 Nm pri 2000 ot/min |
Prevodovka | Automatická 8 stupňov |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4447 mm |
Šírka | 1841 mm |
Výška | 1624 mm |
Rázvor osí kolies | 2675 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 1644/2090 kg |
Batožinový priestor | 520/1482 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 215 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,0 s |
Spotreba (mesto/mimo/komb) | 5,3/4,7/4,9 |
Emisie g CO2/km | 129 |