Test Hyundai Tucson N-Line: Štýlom proti konformite

Hyundaiov Tucson je na cestách naozaj veľa. Nie je sa čomu čudovať. Patrí predsa medzi najúspešnejšie SUV na trhu. Ale to nie je tá najdôležitejšia správa, ktorú Hyundai prezentuje. Automobilka je totiž najúspešnejšia medzi koncovými užívateľmi. Tu poráža aj Škodu a vlastne všetkých.

Tucson po facelifte sme už skúšali, ale bola to luxusná verzia s benzínovým motorom a automatom. Lenže tá nie je tou najlepšou. Tá najlepšia je… Tu by rovno mohol skončiť celý test, lebo toto je tá najlepšia verzia modelu. Je s naftovým motorom, je s výbavou N-Line a vyzerá presne takto ako na fotkách. Je to presne takýto kus s farbou, ktorú si naň zvolíte.

Športovejší je krajší

Vizáž Hyundaiu Tucson je skôr konzervatívna ako odvážna. To znamená, že má väčšiu šancu aj na našom trhu. Jeho tvary síce nenútia híkať od radosti, ale stále ich možno označiť za nadpriemerne pekné, čo spomenutý facelift len zlepšil. A okrem faceliftu vizáž zlepšila aj výbava N-Line. Vyzerá ešte sebavedomejšie a to sme videli len našu červenú a sivú farbu. Sivú tú, ktorú majú aj modely Audi s názvom Nardo.

Do balíka, ktorý prináša výbava N-Line patria trochu zmenené nárazníky, iná maska chladiča a pár štítkov s logom N okolo karosérie. Nie je to drsné športové náčinie, ale taká skôr športová elegancia. Nie funkčné prádlo, ale skôr rifle s mikinou. Trochu rebelské, ale stále normálne vizuály. Akurát tento model má najväčší štýl z celej ponuky. Vyzerá jednoducho dobre a to aj so základnou nemetalickou červenou farbou.

Dôležitá je však kombinácia. Ku červenej farbe pôsobia kontrastne čierne prvky. Disky kolies sú veľké, majú malý profil pneumatík. Tvarovo sú super, aj s čiernou farbou, pri parkovaní však treba manévrovať obozretne, lebo okraje môžu ľahko prísť k ujme. Ale to je vyvážené ich naozaj peknými tvarmi.

S Tucsonom nespravíte zlú voľbu, čo sa týka vonkajšieho vzhľadu, ale je nepriestrelným faktom, že práve N-Line vyzerá najlepšie a práve športové sako ku casual oblečeniu sedí naozaj dobre. Dokonca by sme asi nevolili žiadnu inú kombináciu ako práve s čiernymi lakovanými prvkami. Takto vyzerá fakt najlepšie. Páni a dámy, nehľadajte najkrajšiu verziu, toto je ona.

Trochu športu aj do vnútra

Keď športovo zvonka, tak aj vnútri niečo trochu športové musí byť. Nie je to nič šialené, nie je to volant zrezaný zhora aj zdola, nie je to ani extrémne tvarované sedadlo vodiča a spolujazdca. Sú to znova skôr decentné a dobre cielené náznaky ako extrovertné kričanie oranžového funkčného trička.

Dobre, červené prešívanie je nutnosťou. Predné sedadlá sú trochu výraznejšie tvarované. Majú dokonca veľmi dobré bočné vedenie. Nehovoríme, že s ním budete tak zaseknutí ako v prípade Recar v Megane RS Trophy, či v prípade hlbokých sedadiel v Civicu Type-R. Tu jednoducho podržia lepšie ako štandardné a zároveň zachovávajú dostatočný komfort. Materiálovo sa inšpirovali u i30N Performance. Boky sú kožené a stred je čalúnený alcantarou.

Najvýraznejšou zmenou interiéru je nová hlavica prevodovky. Tá je hranatejšia a je na nej logo N. Reálne vyzerá fakt super a tak isto sa s ňou manévruje. Tento Tucson je jedným z tých áut, ktoré sú naozaj v plnej výbave. Nie, nemá plnú kožu a ani pár drobností, ale všetky tlačidlá sú niečim využité. Či už to je vyhrievanie sedadiel, volantu, alebo prepínanie obrazu kamery, žiadne tlačidlo nezostalo neobsadené.

Inak je Tucson N-Line stále Tucsonom. Vzadu je prijateľné miesto na nohy a slušné nad hlavou. Kufor tiež ponúka dosť priestoru. Ak sa vám zdá, že ho je málo, tak stále môžete siahnuť po aute o číslo väčšom. Aj to má Hyundai v ponuke. Hovoríme o Santa Fe. Akurát to nebude mať také imidžové prvky ako N-Line verzia Tucsonu.

Želaj si niečo, spadla spotreba

Oproti šeststupňovému automatu, ktorý sme v tejto generácii Tucsonu mali hneď na začiatku poriadne padla spotreba. Môže to byť kľudne aj o liter a pol. Dôvod je jednoduchý. Okrem samotných postupných vylepšení pohonnej jednotky prišla nová prevodovka.

Dvojlitrový naftový motor s výkonom 136 kW (185 k) spolupracuje s osemstupňovým hydrodynamickým meničom a pohonom všetkých kolies. Jasné, štandardne je Tucson predokolka a zadok zapája do debaty s cestou až keď je to naozaj nutné. A je to veľmi príjemná kombinácia. Zrýchlenie nevyrazí dych, ale zároveň patrí k lepšiemu bodu spektra ponuky na cestách. Reálne by Tucson N-Line zvládol s prehľadom aj 200-220 koní.

Možno by bol 1,6 T-GDI rýchlejší. Ale bol by aj viac rozbehnutí pri pití z nádrže. Takto si dokážete držať priemer okolo siedmich litrov na sto kilometrov. Je to aj preto, že vás ani športovejšie strihnutá verzia N-Line nenúti príliš tlačiť na plynový pedál. Je to pekné športovo vyzerajúce auto, s ktorým dokážete jazdiť aj normálne bez strachu o vodičské oprávnenie. Ale keď sa reálne rozbehnete, tak to nepredstavuje žiaden problém.

Reálne je práve 2,0 CRDi asi tým najlepším, čo automobilka v ponuke Tucsonu má. Je dostatočne výkonný a zároveň netrpí ani peňaženka pri častom tankovaní.

Víkendový športovec

Tucson N-Line je ako človek, ktorý robí denne vo veľkej firme do večera, potom zbehne na tréning a cez víkendy rieši Spartan Race. Síce aktívny a schopne vyzerajúci, ale trošku menej výrazný. Tucson však výraznosť doháňa práve farbou, čím poráža tím lídra HR oddelenia vo veľkom korporáte.

V každom prípade, či už ide o voľnočasové aktivity, alebo o reálne športy je Tucson N-Line dobrým partnerom. Akurát má nevýhodu menšieho kufra. Hynudai však aj na toto ponúka riešenie. Volá sa Santa Fe a už nie je tým aktívnym lídrom HR tímu, ale len členom, ktorý síce odrobí čo musí, ale potom sa ide venovať rodine a nebehá po športových akciách. Je to len otázka priorít.

Hyundai Tuscon N-Line+ 2,0 CRDi 8AT

Motor R4 nafta
Objem 1995 cm3
Výkon 136 kW (185 k) pri 4000 ot/min
Krútiaci moment 400 Nm pri 1750-2750 ot/min
   
Prevodovka Automatická 8-stupňová
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4480 mm
Šírka 1850 mm
Výška 1650 mm
Rázvor osí kolies 2670 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1643/2250 kg
Batožinový priestor 502/1492 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 201 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,5 s
Spotreba (komb.) 6,8-7,2 l/100km
Emisie g CO2/km 178-188