Peugeot 208 T16 Pikes Peak vyzerá brutálne. Je to novodobá náhrada za slávny 405 T16. Ale teraz má s pôvodným modelom spoločné ešte menej. Motor v strede veru sériovka nemá. A vonkoncom to nie je 3,2 V6 twin-turbo!
Agregát poháňajúci všetky štyri kolesá cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku dosahuje enormných 652 kW (875 k). Hodnota hmotnosti sa dostala na rovnaké číslo ako je počet konských síl, auto váži 875 kilogramov. To v preklade znamená stovku za 1,8 sekundy. Nie, nie je to preklep. Naozaj stovka za jedna celé osem sekundy. Dvojstovka trvá 4,8 a 240 je tam za 7 sekúnd.
Špeciál na Pikes Peak má trubkovú konštrukciu rámu s karbónovou karosériou. Jediné, čo je na nej podobné sériovej 208 je tvar svetiel. To je všetko. Podvozok využíva dvojité lichobežníky a pushrod pruženie na všetkých kolesách. Keramický brzdový systém má priemer 380 mm vpredu a 355 vzadu. Znova niečo, čo by ste v príplatkovej výbave 208 hľadali márne aj pri GTI.
Auto má dĺžku 4,5 metra, šírku dva metre a výšku 1,3 metra. Rázvor je pritom 2695 milimetrov. Ak si myslíte, že zadné krídlo ste už videli, tak je to čiastočne pravda. Má základ v Le Mans špeciále 908.