Škoda Elroq aktuálne najmenším elektromobilom českej automobilky a zároveň je dôležité vedieť, že rozširuje svoje pole pôsobnosti. Ku verzii s pohonom zadnej nápravy pridáva vrcholnú s pohonom všetkých štyroch kolies a bude sa volať Elroq RS. Elroq RS je vozidlo, ktoré bude postavené stále na platforme MEB, ale bude akýmsi vrcholom platformy a modelového radu Elroq.
Škoda Elroq RS sa od štandardnej Školy Elroq odlíši iným predným nárazníkom, ktorý stále funguje s dizajnovým štýlom Modern Solid a má Tech-deck Face, ako tomu automobilka hovorí. Čo toto má znamenať?
Jednoducho to, že svetlá sú v dvoch úrovniach, vo vrchnej sú denné línie nadväzujúce na masku chladiča. Maska nie je práve spojiteľná s označením chladiča, ale je podsvietená. Je to vlastne len predná maska. Chladenie prichádza v spodnej časti s otvormi, ktoré sa automaticky zatvárajú.
Nový Elroq RS bude mať teda pozmenený nárazník podobný tomu na Elroq Sportline, ale aj nápis Škoda miesto loga, ako tomu je pri všetkých Elroqoch zvykom. Automobilka tu používa štandardne maticové LED svetlá, ktoré dokážu rozumne osvetliť celú vozovku.
Ďalšími zmenami môžu byť 20-palcové zliatinové disky v štandarde a disky s priemerom 21 palcov za príplatok. Za nimi budú nové výkonnejšie brzdy vpredu, ktoré lepšie ubrzdia auto a vzadu budú zase bubnové, ako je pri tomto koncepte auta zvykom.
Zadná časť predvedie iný nárazník a znova čierny nápis Škoda. Čierne budú aj lišty okolo okien a lišty na streche. To by asi zvonka stačilo, ďalšie zmeny sa dejú v interiéri.
Do interiéru sa nasťahovala alternatíva ku alcantare. Je to látka Suedia, ktorou sú čalúnené športové sedadlá s výraznejším bočným vedením a zabudovanými opierkami hlavy, ale aj prístrojová doska a výplne dverí. Prístrojová doska využíva aj imitáciu karbónu ako obkladového materiálu.
Na 12,9-palcovom dotykovom displeji beží systém MIB4, ktorý dokáže naplánovať aj vyhrievanie batérie pre prípad, že by ste potrebovali nabíjať. Nabíjanie bude teda možné vyšším výkonom už od začiatku.
Volant získal tiež športovejšie tvary, ale hlavne má 4 lúče a ten spodný štvrtý je spojený s tretím, pričom sa spájajú v bode, kde je logo RS so zelenou farbou Mamba, ako má aj prezentačný kus.
Škoda Elroq RS bude čerpať svoj výkon z dvoch elektrických motorov. Spolu dávajú celkovo 250 kW (340 k) a krútiaci moment je odvodený od zadného elektrického motora. Ten samotný má výkon 210 kW (286 k) a krútiaci moment 565 Nm. Predný elektrický motor má 80 kW (109 k) a 134 Nm.
Zrýchlenie na stovku je záležitosťou 5,4 sekundy a maximálna rýchlosť je posunutá až na 180 km/h, ktoré dokáže práve tento elektrický motor vyvinúť bez výraznejšej námahy.
Skladisko energie bude batéria, s kapacitou netto 79 kWh. To však stačí na dojazd až 550 km a opätovné nabitie z 10 na 80 % dokážete zvládnuť za 26 minút. V praxi to hovorí o maximálnom nabíjacom výkone jednosmerného prúdu 185 kW. Striedavý prúd môžete využiť až do výkonu 11 kW. V takom prípade sa na 100 % dostanete s modelom Elroq RS za 8 hodín.
Škoda Elroq RS je najzaujímavejšia verzia tohto automobilu. Bude vrcholom modelovej ponuky, ale nebude samostatným kusom RS v elektrickej ponuke. Veď rovnaký výkon predvádza aj na rovnakej platforme postavené väčšie vozidlo ID.5 GTX, alebo aj ID.7 GTX. Lenže najbližším konkurentom bude Ford Explorer s rovnakými parametrami. A onedlho do rodiny RS pribudne aj vylepšený Enyaq RS.