Autá sa stávajú civilnejšími. Polo GTI už nie je drsné auto. Takisto nové Clio RS bude šoférsky menej náročná. Hlavný dôvod na to je, že skupina ozajstných vodičov je príliš úzka na to, aby uspokojila nároky na predaje v marketingových oddeleniach automobiliek.
A rovnako skončil aj Seat. Športová verzia FR už má aj 1,2 TSI. No a nová Cupra pod kapotou skrýva 1,4 TSI. Výkon je rovnaký ako pri Škode Fabia RS a spomenutom Volkswagene Polo GTI. Celých 132 kW (180 k) a 250 Nm na predné kolesá ide cez sedemstupňové DSG. Takže žiaden manuál. Stovku zvládne za 6,9 sekundy a maximálne pôjde 228 km/h. Priemerná spotreba je vraj 5,8 litra na sto kilometrov. Pri športovom aute to asi nebude celkom pravda.
Svetlá výška sa oproti normálnym verziám znížila. Brzdy za príplatok môžu byť AR Performance. Podstatnejší je diferenciál XDS, ktorý má vraj pomocou pribrzďovania kolies fungovať skoro ako samosvor a tým obmedzovať tendenciu nedotáčania v zákrutách. A celkom to aj funguje, čo máme odskúšané na Sciroccu R.
No a zovňajšok tiež vyzerá inak. Športovejší vzhľad je očividný. Áno, či nie? Auto môže byť fantastické, ale my by sme si asi vybrali točivý dvojlitrový atmosférický agregát.