Mercedes Citan sa nám počas testu celkom pozdával. Jediným výraznejším mínusom bola cena a prevedenie prístrojovej dosky. Ale náš názor nezdieľa inštitúcia testujúca bezpečnosť EuroNCAP. Je pravda, že my sme s ním nebúrali.
Auto, ktoré je pokrvným bratom Renaultu Kangoo skončilo horšie. Tri hviezdičky veru nie sú hodnotou, ktorou by sa Mercedes mohol chváliť. V prvom rade získal Citan kritiku kvôli slabej ochrane chodcov. Tú má za následok tvar kapoty a nárazníka. Jasné, ale chodci tiež nemusia skákať pod kolesá. Túto kategóriu by sme až tak neriešili.
Ale to nie je všetko. Situácia nie je ideálna ani vnútri. To, čo sme kritizovali my kritizuje aj EuroNCAP. Tvrdá prístrojová doska môže byť nebezpečná pre hlavy predných cestujúcich, pretože airbagy nezvládajú poriadne ochrániť pred kontaktom.
Oblasť hrudníka tiež nie je bezproblémová. V prípade nárazu sa môžu otvoriť dvere a vznikne medzi nimi a B-stĺpikom dostatočný priestor, aby mohol ohroziť končatiny cestujúcich. Priemerný výsledok len priblíži facelift, ktorý by mal priniesť inú prístrojovú dosku. Asi prídu aj účinnejšie airbagy. Pre porovnanie, pôvodný Renault Kangoo má hviezdičky štyri.
Mimochodom, už sme jeden videli v premávke! Asi na ňom prišiel MacGyver.