Ani Rolls-Royce sa nevyhne občasnému vylepšeniu modelov. Nedávno sa to stalo terénejšie zameranému vozidlu Cullinan, teraz prichádza s vylepšením najmenší Ghost. Slovo najmenší je pri Ghost Series II veľmi podhodnotené, lebo samotné auto má masívnu dĺžku 5,5 metra. A to ešte nehovorím o predĺženej verzii EWB s dĺžkou 5,7 metra.
Čo sa na novom Ghoste Series II zmenilo? V prvom rade je to predná časť. Pod svetlami sú masívne plné plochy, ktoré podporujú honosnosť auta a predné svetlá sú jednoduchšie a nižšie. Jednoduchšie sú ale iba navonok, lebo v vnútri týchto reflektorov je maticový systém štandardne. Čo by to bolo za Rolls-Royce, keby ma takéto veci za príplatok?
Svetlá sa zužujú smerom k maske a Ghost Series II predvádza dokonca aj zväčšenú masku chladiča vo forme klasického antického chrámu. Nový Ghost pôsobí majestátnejšie a honosnejšie ako doteraz, čo je celkom prekvapenie, lebo šikmo tvarované svetlá sú deviáciou oproti minulosti a môžu pôsobiť trochu zvláštne.
Predné svetlá pôsobia zvláštne, zadné vyžarujú modernosť. Sú totiž prevzaté, aspoň technologicky, z modelu Spectre, ktorý je prvým elektrickým vozidlom automobilky. Pri Rolls-Royce práve tá elektrika dáva zmysel, aj keď motor s objemom 6,75 litra a 12 valcami, ale aj 2 turbami v Ghoste Series II je stále dostatočne kultivovaný a bez vibrácií. V štandardnej verzii má výkon 420 kW (563 k) a poháňa cez osemstupňovú prevodovku práve zadné kolesá. Black Badge sa odlíši niektorými detailami z čierneho chrómu a karbónu. Dynamickejšie prevedenie má výkon až 442 kW (600 k).
Ale ďalšie zmeny sa udiali v interiéri. Vnútri môžete mať až 18 reproduktorov s výkonom 1400 W dokopy, ktoré dopuje adekvátny zosilňovač. Tieto reproduktory sú napojené na nový systém Spirit s možnosťou prepojenia s aplikáciou Whispers. Nový systém je ale stále ovládaný cez tradičné koliesko, ako sme tam boli pri Rolls-Royce zvyknutý. Teda boli zvyknutí asi tí, čo si ho môžu kúpiť, ostatní to videli na fotkách.
Novinkou v interiéri Ghost Series II má byť aj nové čalúnenie s označením Duality Twill, špeciálnou látkou vyrobenou z bambusu. Na vyrobenie tieto látky bolo nutné použiť až 17,6 km nite a zároveň je podstatné, že prešívanie má až 2,2 milióna stehov, čo musel niekto zjavne aj zrátať. Len treba dúfať, že to ráta počítač, nie človek.
Nový Ghost Series II je teda, po 5 rokoch, osvieženie druhej generácie modelu. Ale ešte dôležitejšie je, že ak si ho objednáte, tak budete čakať približne 2 roky, kým vám ho vyrobia, a to len za predpokladu, že nepôjdete do niektorých špecifických detailov zo sekcie Bespoke, čo má na starosti individuálne požiadavky. Ak siahnite po tých, tak to bude ešte omnoho viac. A zvýši sa vám aj cena. Môj odhad je, že základný finančný údaj pri tomto aute je okolo 400 000 €, ale navyšuje sa každou jednou špecifickou požiadavkou.