Slovensko bolo cez víkend 13.-15.7. hostiteľom svetového pohára cestovných áut. Po finančných problémoch Argentíny a neschopnosti krajiny pripraviť toto podujatie sa páni z FIA dohodli s organizátormi, že podujatie postúpi k nám. Pár dní pred začiatkom sme dostali pozvanie od automobilky Seat, ktorá má v tomto pohári vždy silné zastúpenie už niekoľko rokov a navyše, podarilo sa nám vďaka nej dostať na samotnú štartovaciu dráhu.
Skúsime vám tento jedinečný zážitok priblížiť, bol to zaujímavý víkend a dúfame, že Slovakiaring bude dejiskom podobných akcií častejšie. V sobotné ráno sme nenechali nič na náhodu, dorazili sme na okruh už ráno medzi prvými a oplatilo sa. V paddocku sme stretli väčšinu jazdcov, mali možnosť nahliadnuť detailnejšie na ich techniku a videli sme aj pár technických úprav, ktoré si niekedy žiadajú staré známe kladivo alebo americkú pásku. Bolo vidieť, že tímy bojujú o každý jeden bod a napätie chvíľu pred štartom prvého závodu by sa dalo krájať. My sme boli plní očakávaní, lebo akonáhle sa jazdci zoradili na štartovaciu dráhu, vpustili nás s menšou skupinou ľudí rovno medzi všade pobehujúcich mechanikov a naplno sa sústreďujúcich jazdcov. Môžeme vám povedať, bol to silný zážitok stáť meter od jazdcov ako Yvan Muller, ktorého sme sledovali ešte ako malé deti v pohári WTCC.
Prvý závod sa konal v čase obeda a vyhral ho Pepe Oriola z tímu Campos Racing jazdiaci na Seate Cupra TCR. Seatom sa podarilo dobre naladiť techniku, stále ich bolo vidieť bojovať o miesta, no Gabriele Tarquini s Hyundaiom i30 N TCR im bol v pätách. V prvom preteku skončil tretí, čo ho pravdepodobne motivovalo k ďalšiemu štartu, v ktorom suverénne zvíťazil a od samotného začiatku sa držal neohrozene na prvom mieste. Za ním sa dial samostatný boj, ktorý vyhral Norbert Nagy opäť so Seatom Cupra TCR a zaostával za Tarqinim len o 2,15 sekundy. Súboje v oboch štartoch sa diali väčšinou vzadu pretekárskeho poľa, kde sme mali aj dvoch slovenských jazdcov, Maťa Homolu a Andreja Studeniča. S nimi sme sa stretli osobne aj v paddocku a na autogramiáde, ale pre nich tento víkend nepatril medzi tie úspešné. Akiste preto, že nejazdia na Seatoch, majú Peugeot a Volkswagen. Ako Maťo Homola sám povedal, naladenie auta zaostávalo za konkurenciou. V takom prípade už sa nedalo nič robiť, aj keď jeho snahu bolo vidieť v neustálych útokoch pri prejazdoch jednotlivých zákrut. Svoju premiéru pred domácim publikom si určite predstavoval inak, ale aj tak mu všetci držíme palce a rozhodne dúfame, že ho u nás privítame znova.
Na štart posledného tretieho preteku konajúceho sa v nedeľu sme boli pozrieť v inom zložení, kolegiálne sme sa vystriedali, no zážitok zo samotného štartovného poľa si odniesol každý z nás identický. V treťom štarte sa darilo Norbertovi Micheliszovi na Hyundai i30 N TCR, ktorý porazil druhého Auréliena Comteho s Peugeotom 308 TCR a Belgičana Frédérica Vervischa na RS3 LMS. Víťaz prvého boja zo soboty, Pepe Oriola skončil až na deviatom mieste a naši domáci jazdci skončili za sebou na 12. a 13. mieste. Okruh meral 5 922m, rozdelili ho na tri úseky a najrýchlejšie kolo v nedeľu bolo s časom 2:11,485 minúty.