Prvá jazda: MG Cyberster otáča hlavy všetkých okolo

Čo je vlastne MG? MG je britská značka, ktorá je v tomto momente súčasťou čínskeho SIAC, ktorý vlastne značku oživil. Pamätám si to ako keby to bolo včera, automobilka BMW predáva do Číny kompletné plány na výrobu Roverov, ale nepredala značku Rover, predala iba značku MG. MG sa v ostatnej dobe zobralo, prebudilo a teraz funguje so zaujímavou modelovú ponukou aj u nás. Tým kráľovským vozidlom, čerešničkou na torte, v tomto prípade aj farebne zladenou, je MG Cyberster, ktorý som si skúsil v rámci Roadshow aspoň na pár chvíľ a určite ho budem chcieť na celý test.

V prvom rade sa na MG Cyberster treba pozrieť zvonka. Je to auto, ktoré okamžite zaujme každého a o to viac keď má ešte začiatkom marca strechu dole. Jasné, že som to spravil, jasné, že začalo pršať a začalo tak fúkať, že som myslel, že prichádza koniec sveta v Slnečniciach v Bratislave. Ale stálo to za každý 1 meter jazdy s otvorenou strechou! MG Cyberster je veľmi extrovertné vozidlo.

Každý sa otáčal a to som ešte ani neotvoril dvere. Celkom ma potešilo, že Cyberster má relatívne krátku dobu zatvárania strechy. Keď prišlo najhoršie počasie, v pár sekundách som mal zase uzavreté vozidlo. Je to v ostrom kontraste s tým, čo pred 20 rokmi predvádzal MG F. Tam trvalo zatvorené minútu, tu je to okolo 10 sekúnd, čo je super výsledok pri náhlej dažďovej prehánke.

Otváranie dverí vyriešilo MG veľmi svojsky a stavilo na štýl, ktorým to robí aj Lamborghini pri modeloch Revuelto. Jednoducho sa otvárajú hore, ale otvárajú sa, čo je ešte dôležitejšie, elektricky. To znamená, že stačí stlačiť jeden vypínač a dvere sa vám otvoria sami. Buď stlačíte tlačidlo na diaľkovom ovládači, alebo priamo na dverách samotných. Obidva efekty sú rovnaké.

Veľkým pozitívom bude, že MG myslelo aj na bezpečnosť, preto má veľa senzorov a niektoré z nich sú na boku dverí, aby vás neprekvapili, ďalšie sú zase na ich vrchu, aby nešľahali o strop garáže.

Kým exteriér vozidla vyžaruje klasický štýl roadsteru z Británie, vnútri je to trochu iné. Vnútri je to hlavne o modernom prístupe a o množstve displejov. MG má 3 displeje len pred vodičom, štvrtý je v strede na klimatizáciu, všetko vyzerá zložito a počas môjho polhodinového rande som si len užíval výkon a rýchlosť. Na volante zostali štandardné tlačidlá, štandardné satelitné prvky. Štartujete jednoducho nasadnutím a zariadením režimu Drive, alebo Reverse.

Interiér MG Cyberster má asi jednu nevýhodu. Mne sadol úplne vynikajúco, ale už pri mojej výške 180 cm som mal pocit, že keby narastiem v mladosti ešte o pár centimetrov vyššie, tak už budem nad hranou čelného okna. Takže ak sa vám toto auto páči, určite si ho vyskúšajte a dajte si dole tú strechu a choďte sa odviezť, aby ste vedeli, či náhodou nebudete mať problém práve s týmto.

Aj keď je celé auto relatívne nízke, treba rátať, že časť, až 11 cm, zaberá baterka, ktorá zvyšuje polohu sedenia. Nesedíte tak nízko ako napríklad v Porsche 911, sedíte jednoducho vyššie.

Priznám sa, počas polhodinovej jazdy som ani neskúšal zisťovať ako sa ovládajú jednotlivé displeje, všetko na prvý pohľad pôsobilo futuristicky a najbližšie si viem predstaviť, že sa podobne ovláda USS Enterprise so Star Treku. Verím, že v reálnom živote by som sa to naučil rýchlo, ale to si ešte dúfam vyskúšam inokedy. Cyberster je strhujúce vozidlo, ktoré má aj dve možnosti pohonu.

Každý si pamätá, že Elon (podľa niektorých Elen, všakže) Musk hovoril o tom, že jeho auto zrýchli za 1,9 sekundy na stovku. Konkrétne to mal byť Tesla Roadster. Lenže zálohy prešli, ale auto je v nedohľadne. MG hovorí, že verzia s pohonom všetkých 4 kolies, presne táto, ktorá stojí 70 000 € a má 725 Nm, ale aj 385 kW (510 k) zvládne stovku za 3,2 sekundy. Normálne tomu verím. Stačí prepnúť režim červeným tlačilo na volante a Cyberster je úplná beštia.

Je beštiou z pohľadu zrýchlenia, ale nie je beštiou z pohľadu jazdných vlastnosti. Je stále skôr ladený ako GT. Nie je čistokrvným hyperšportom, ani superšportom. A presne takto by to malo byť. Veď si pamätám, že rovnakým štýlom fungoval aj Jaguar F-type Roadster, ktorý mal kompresorový motor V8 s veľmi podobným výkonom. Avšak Jaguar mal niečo naviac. Tým niečím je zvuk. MG Cyberster môže byť buď úplne ticho, alebo môže mať syntetický soundtrack z reproduktorov. Zvuk je až príliš prebasovaný, ale ku zrýchleniu USS Enterprise sa vlastne hodí.

Ak chcete, tak v týždni od 10.3. do 28.3. prebieha roadshow, kde si môžete vyskúšať najnovšie modely MG, vrátane MG 3 s výlučne benzínovým pohonom. Ale môžete si vyskúšať aj Cyberster. Na tomto odkaze si pozrite kalendár a navštívte svojho dílera.