Prvá jazda Mercedes-Benz E220d: Downsizing v udržateľnej norme

Mercedes-Benz triedy E je pre náš trh jednou z noviniek terajšieho autosalónu v Bratislave. Počasie nám veľmi neprialo, ale aj napriek tomu vám prinášame prvé jazdné dojmy s Medveďom E220d. Hneď prvá zmena modelu oproti predchodcovi súvisí s označením. Štvorvalcový, úplne nový, motor s automatickou prevodovkou 9G-Tronic má objem už len dva litre a výkon dosahuje 143 kW (194 k), aj keď si zachováva pôvodne označenie. Na to že je na úplnom spodku cenníka je to postačujúci výkon, no pri kúpe by sme zvážili o liter väčší objem a dva valce naviac. Snáď nám to Európska únia prepáči. Predsalen trieda E už vyzerá, že chce komfortom a jazdou konkurovať svojmu najväčšiemu bratovi, modelu S.

My sme sa sa zoznámili so základnou verziou s AMG balíkom. Pri značke Mercedes-Benz pojem základná výbava znamená niečo iné. Pri prvom pohľade zbadáte drevo (aj keď nie vždy pravé), detailne prepracované výduchy klimatizácie, krásne podsvietenie po celom interiéri a hlavný odlišný prvok, analógové budíky na rýchlosť a otáčky. Čítate správne, toto Éčko nemalo digitálny panel. Na detailoch dizajnéri neubrali ani pri stredovom displeji medzi vodičom a spolujazdcom. Nová vylepšená verzia zobrazenia parkovacích kamier a senzorov vám dáva úplný prehľad o situácii okolo auta a sprostredkúva pocit ako keby ste hrali na počítači hru. K dokonalosti hrania hier sa potom v príplatkovej výbave pridáva parkovanie pomocou mobilnej aplikácie.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

AMG balík okrem vynikajúceho volantu, ktorý mimochodom získal nové dotykové tlačidlá, dáva autu aj športové sedačky. Lenže tie nám akosi nesadli. Nie pre športový nádych ktorý dávajú autu, ale pre ich bočné vedenie. Moja (Martin) tenká postava do nich pasovala presne. Mohutnejšie stavaný človek (Jozef, Oliver) bude mať počas dlhších ciest s nimi problém a radšej sa odvezie vzadu, alebo možno zostane pri štandardných sedadlách stavaných najmä na komfort. Strop má vzadu znižujúcu sa tendenciu, ale aj tak ponúka dosť priestoru na hlavu a veľa miesta pre užívanie si komfortnej jazdy poskytovanej triedou E. Kufor má objem 540 litrov, čo určite splní aj rodinné požiadavky, alebo požiadavky na prevoz batožiny pri dlhších pracovných cestách.

Auto má s AMG balíkom aj väčšie 19-palcové kolesá, s ktorými vyzerá svetlá výška trochu vyššia. S podvozkom si relatívne veľké disky dobre rozumejú a nerovnosti hladko prejdete s tichom vnútri vozidla. Zvolíte si jeden z režimov Eco, Normal, Sport alebo Sport+ a môžete sa vydať na cesty takmer s komfortom triedy S, rozmermi triedy E a úsmevom na tvári ako pri modeloch označených 63/65. Lenže vy sa poveziete so spotrebou 4,3 litra ktorú udáva výrobca. Jej reálne hodnoty tam niekde budú začínať a bude, samozrejme, záležať na každom majiteľovi kam ich bude chcieť dostať. Celkovo môžeme konštatovať, že trieda E sa znova posunula dopredu. Síce vyzerá ako Céčko s bodykitom na eSko, ale úprimne, keby nevidíte ani väčšie, ani menšie auto, tak práve trieda E vyťažila z dizajnovej vlny Mercedesu najviac.

Test predchádzajúcej generácie Éčka, konkrétne 220 BlueTEC s rovnakou farbou a tiež striedmou výbavou si môžete pozrieť tu.

Za prvú jazdu ďakujeme Mercedesu v Žiline.

1305521_10200558123459092_102305714_n

Porovnanie parametrov naftových modelov s označením 220 predchádzajúcej a novej generácie triedy E

E220 BlueTEC (starý)E220d (nový)
Objem motora2143 cm31950 cm3
Výkon125 kW (170 k)/3 000 – 4 200 ot/min143 kW (194 k)/3 800 ot/min
Krútiaci moment400 Nm/1 400 – 2 800 ot/min400 Nm/1 600 – 2 800 ot/min
Kombinovaná spotreba5,1 l/100 km (9G-Tronic)3,9 l/100 km (9G-Tronic)
Maximálna rýchlosť222 km/h240 km/h
Zrýchlenie na 100 km/h8,5 s7,3 s

Ešte pár fotiek od Jozefa zo statického predstavenia v žilinskom showroome: