BMW M2 je to auto, ktoré sa spája so zbesilosťou a šialenosťou. Minulá generácia bola úplne fantastická a dalo sa s ňou naozaj vyblázniť aj pri nižších rýchlostiach. Aká je tá nová? Na pár hodín som si mohol vyskúšať ako sa jazdí s tou najnovšou v najviac prezentačnej farbe.
To, čo bude ľudí rozdeľovať je tvar auta. Už samotné dvojkové kupé, ktoré je na trhu najmä ako M240i, je celkom kontroverzné. M2 k tomu pridáva ešte masívne rozšírenia a úplne novú prednú časť so zvláštnymi tvarmi. Svetlá sú síce rovnaké, ale maska chladiča s dvomi otvormi, klasicky štylizovanými už nie je natiahnutá až do spodnej časti nárazníka, je pekne nízka, ale čo ten tvar? Je to zrezaný obdĺžnik? Teda dva zrezané obdĺžniky? Kolega mi povedal, že toto auto vyzerá ako špeciál na Nascar, ale s cestným prevedením. Asi nikto nebol takto krátkym vyjadrením bližšie ku realite M2.
Ja viem, táto bledomodrá je prezentačná farba, ale mne by sa na M2 hodila skôr Thunderstorm, ktorá bola prezentačná pre M240i. Alebo zelená z M3. Tieto dve farby by rozhodne s karosériou ladili ešte lepšie. A viete čo? Keby si M2 kupujem, tak sivú, alebo čiernu. Prečo? Lebo bledomodré auto si zapamätá absolútne každý a pri tomto vozidle je čiastočný predpoklad, že nie vždy budem jazdiť úplne dokonale podľa želaní všetkých ostatných.
Ak exteriér nazývam kontroverzným, interiér je o niečom inom. Je to už klasické BMW, ktoré má zaoblenú sekciu displejov pod spoločným krycím sklom. Je to systém, ktorý vyzerá vynikajúco a ovláda sa ešte lepšie. Ovláda sa dobre aj vďaka ponechaniu kolieska infotainmentu. Jasné, iDrive 8 je už pokročilý a vyspelý na ovládanie dotykom, ale to koliesko stále dáva väčší zmysel. Priestorovo je M2 o niečo väčšia ako predchodca a to znamená, že je v nej, paradoxne, viac miesta ako v M8. Aj na zadných sedadlách! Batožinový priestor má objem 390 litrov a vopcháte do neho úplne bez problému akúkoľvek potrebnú batožinu.
Dosť bolo omáčok poďme na samotnú jazdu. Auto beriem v Lamači a urýchlene sa presúvam do showroomov na Zlatých pieskoch, kde mám zopár stretnutí. Táto jazda po obchvate v rámci rýchlostných limitov ukázala, že M2 si vystačí s presunom necelých 7 litrov benzínu na 100 km. V aute, ktoré má trojliter, pohon zadnej nápravy, hmotnosť 1725 kilogramov a k tomu ešte výkon 339 kW (460 k)? Čo je to za mágiu? Stretká mám za sebou a už môžem ísť aj ostrejšie. Lenže kam? Mám silnú zadokolku a na Pezinskej babe je nový asfalt, ktorý je ešte stále šmykľavý. Znie to ako dobrý nápad! Vyrážam teda po diaľnici a dostávam sa cez dediny až na koniec Pezinka. Premávka nie je úplne strašná, ale už som zažil aj čistejšie cesty. Pezinská baba je v čase jazdy stále so semaformi. Takže tu to je akurát na pekné fotky. Nie, vážne, kým som dobehol prvé autá, tak som si cestu celkom užíval. Každá zákruta v režime M mode 2, ktorý som si prispôsobil podľa predstáv, ide trošku do boku. Nie veľmi, kúštiček. Nechcem predsa zošľahať pneumatiky hneď prvý. Áno, som prvý, ktorý má z novinárov toto famózne vozidlo. V zákrutách však nie je cítiť vysokú hmotnosť, auto funguje presne tak, ako čakám, všetko sa deje až chirurgicky presne a mám pocit, že novej M2 viac ako nastavovanie uhlov driftu svedčí ostrá čistá jazda ideálnou stopou.
Neviem čím to je, nevyužívam automatické riadenie, využívam dlhé karbónové pádla, volant mi sadá úplne perfektne do ruky a sedadlá s čiernym čalúnením doplneným o červené a modré detaily sú úplne ako stavané pre mňa. Toto auto je jednoducho výborné a dokážete ho mať ako jediné auto na každý deň, s ktorým zvládate nízku spotrebu, ale zároveň s ním zvládate aj ostré prejazdy. Je to záblesk v dobe najšialenejšieho vývoja motorov a z radového trojlitra si ťahá maximum. Dokonca by som povedal, že toto auto má pocitovo ďaleko viac výkonu ako na papieri. Môj odhad je, že by mohlo mať takmer 368 kW (500 k), ak nie viac.
No a teraz prichádza tá zásadná otázka. Kúpil by som si ho? Nech je akokoľvek dobré, asi by som zvolil, kvôli praktickosti, BMW M3. Áno, som si vedomý, že presne tento prístup vozidlo zabije do budúcnosti. Ale nemôžem si pomôcť. Prosím si zelenú M3 s manuálom, bez balíku Competition, so zelenou farbou zvonka a oranžovými sedadlami v štandardnom prevedení. Tieto dve autá s týmito špecifikáciami, modrá M2 a moja zelená M3 budú prekvapivo blízko z hľadiska financií. Veď M2 stojí 87 000 tak ako ju vidíte na fotkách.