Hyundai sa pustí do novej kategórie. Do kategórie z ktorej je pobláznený každý ecofreak. Postaví auto konkurujúce Toyote Prius. Hybridné odvodeniny od normálnych modelov sú jedna vec, druhá sú autá priamo stavané ako hybridy. A to je práve Prius.
Ioniq má byť nielen hybridom, ale má mať v ponuke aj verziu s možnosťou nabíjania batérii cez elektrickú zásuvku a aj výlučne elektrickú alternatívu. Oproti novému Priusu bude mať Ioniq už na prvý pohľad jednu výraznú výhodu. Je pekný.
Interiér akoby ostatným Hyundaiom z oka vypadol a má modré prvky, zrezaný volant a digitálne displeje kam oko dohliadne. Ioniq by mal mať automatickú dvojspojkovú prevodovku so šiestimi stupňami.
Benzínovú zložku v hybridnej verzii bude mať na starosti agregát vyvinutý špeciálne pre Ioniq. Bude ním 1,6-litrový štvorvalec GDI s výkonom predbežne 77 kW (103 k) a krútiacim momentom 146 Nm. Elektrický motor má generovať 32 kW (43 k) a 170 Nm. Spotreba má byť v juhokórejskom kombinovanom cykle do 4,5 litra na sto kilometrov.